dinsdag 11 september 2012

ja een prijs gewonnen

Hoe was het ook alweer, geluk in de liefde, geluk in het spel.. en ja dat klopt, Ik meen me te herinneren dat ik ergens heel groot aan zag gekondigd dat iedereen deze maand een prijs zou winnen bij de Staatsloterij, en aangezien ik al jaren maar met twee loterijen mee doe was ik benieuwd. Jaren geleden heb ik me aangemeld bij de toen nog bestaande DAYZERS, de lotterij die de meeste kansen bood om een prijs te winnen en dat klopt regelmatig werd ik verrast met een geldprijsje.. niet veel maar ach alle kleine beetjes maken wel een hele grote tenslotte.. dus ik was blij met elke 3,50 wat ik won. De postcodeloterij echter doet het ook redelijk, maar daar ben ik meer lid van geworden om op deze manier veel heel veel goede doelen te steunen en om af en toe een toch al niet zo goed betaalde bekende nederlander de kans te geven om een keer een land te bezoeken die hij of zij anders nooit zou zien, en ik vind dat ik daarin meedraag aan hun persoonlijke ontwikkeling en groei, is natuurlijk voor een docent een prachtig iets. Tenslotte wie wil niet Carolien Tenssen met dochter in een of ander land zien lopen waarin ze met vliegen beplakt zit te praten met kinderen die dank zij mijn karige bijdrage kan laten zien hoe goed het geld terrech komt.. Dat ze misschien niet moet gaan, incluis haar dochter en een voltallige crew van film en geluidsmannen, en een opnameleider, een weet ik veel hoeveel mensen er mee gaan, die natuurlijk allemaal slapen in een heel luxe hotel met ik weet niet hoeveel sterren.. dat is niet belangrijk  voor deze postcode loterij, terwijl ik toch denk misschien is het handig om gewoon niet te gaan en al dat geld wat ze daarin steken gewoon rechtstreeks te sturen zonder een documentaire maar goed nederland kiest en wil ook wel eens wat zien van de wereld.
Ik moet zeggen dat ik regelmatig een gelukkige winnaar ben van een prijsje van de postcodelotterij, zoals lang geleden ineens een tv gewonnen, en dat is bijzonder, mede omdat ik net eentje had gekoch voor in mijn woonkamer, maar dat mag de pret niet drukken.. deze tv heb ik dan ook met liefde doorgegeven aan vreinden van mij die tot de dag van vandaag er van genieten met hun kikds. Daarnaast is de vriendeloterij ook een mooie, zonder mijn echte toestemming doe ik hier aan mee, en heb ik veel vrienden denk ik.. want regelmatig win ik daar wat. zoals sauna bonnen voor de zwaluwhoeve, als ik ze allemaal zou gebruiken zou ik inderdaad elke dag er kunnen zijn.. of wederom een taart van de hema, een doosje merci en noem maar op van alles word mijn kant op geworpen en ik ben blij en deel gul uit... want als je iets niet gebruikt of eet geef je het toch weg. Maar nu, de groot aangekondigde actie van de staatsloterij, iedereen die daar lid van is, dus de voormalige dayzer leden ook, want dit is dus overgenomen door de staatsloterij, kreeg een prijs op 10 september... en ik moet zeggen ze hebben woord gehouden, ik had ook een prijs.. en ik was ontroerd, ik was geraakt.. en ik had mezelf al rijk gerekend.. ik kon al bijna een nieuwe auto kopen... totdat ik het geweldige bedrag zag wat ik had gewonnen.. namelijk... E0.01    ik heb eerst een paar keer met mijn ogen geknippert en gedacht dat ik misschien ergens een foutje heb gemaakt of zo maar nee het stond er echt.. E0,01.. volgens mij is het overschrijven van dit bedrag meer werk en zijn er meer kosten aan verbonden dan als men het had gehouden.. maar ja hoe was het ook alweer, wie het kleine niet eert. is het grote niet waard.. Ik denk dat ik maar een uitvoerige bedank brief ga sturen naar de staatsloterij voor deze gulle gave... en wie weet komt het grote wel langs.. in de vorm van E 1000.000 op zoiets.... je weet het maar nooit...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten