vrijdag 14 september 2012

GOGO's No No

 
Zomaar ineens uit het niets zijn ze er weer de gogo's van de c1000. zonder schriftelijke waarschuwing, zonder aankondiging ineens ja hoor de gogo's zijn er.. De plastick gedrogtjes die elk kind als hij er bij wil horen moet hebben, in zijn bezit moet hebben, elk kind moet ze gewoon.... en waarom.. over een paar weken vind je zakken vol bij de kringloop of ze worden per kilo verkocht voor een euro op de vrijmarkt.... maar nee, de c1000 heeft bedacht na de flop van de geluksvogeltjes, omdat Nederland erg snel uit de voetbalpool lag, nu te komen met de gogo's... Maar dat is helaas niet het enige, inmiddels ben ik ook in het bezit van 4 oranje wortels die een fluit zijn die keurig bij de oranje sladade zijn verpakt.. met grote letters staat er op de verpakking.. een bijgevoegde verrassing.. en wat blijkt het nu te zijn.. juist een wortelfluitje.... ik snap er niets van.. een verrassing is toch iets leuks en voor elke doelgroep geschikt.. maar die fluitjes stellen niets voor.. een kind van 4 slikt hem zo in.. hoeft hij niet eens echt moeite voor te doen.. keer hard blazen, dan inademen en floep weg fluitje op een plek, als je mazzel hebt waar de zon niet schijnt,tenzij hij zich nog een halve slag draait en dan zit hij dus dwars in het o zo gevoelige slokdarmpje met alle rampzalige gevolgen van dien... en wij maar klagen dat de gezondheidszorg zo duur is.... laten we het kwaad bij de kiem aan pakken.. en stoppen met dit soort onzinnige reclame stunts.... want het is misschien wel uniek omdat ze misschien zijn gemaakt van plastick dat hergebruikt is (al denk ik van niet) en misschien wel in een op groene stroom draaiende fabriek die duizenden en duizenden van deze goedbedoelde onzin de wereld inschopt ...maar ik vind het maar niks. Het gevolg van dit soort acties is dat er meteen bij de uitgang van de supermarkt c1000 een drankhek staat waarachter dan kinderen met een lief lachje staan en schreeuwen.. GOGO.. of nog erger Ik wil GOGO's... en ik vind dit erg, ik begrijp best dat ze deze kinderen alvast orde en tucht bij willen brengen door ze alvast achter een hek te zetten en dat ze daar niet achter weg mogen.... maar ze staan er wel. en heel gek zelfs op momenten dat ze eigenlijk op school zouden moeten zitten volgens mijn beleving als docent.. en maar schreeuwen om de gogo's en waarom.. over half jaar kijken ze er niet naar om en liggen ze op de vrijmarkt te koop, nog steeds kun je flippos's kopen, nog steeds knecks en noem maar op.. het sterft niet uit maar het blijft wel ergeren... Dat die kinderen er staan vind ik zo erg dat ouders dat toestaan, ik vind het nu al leren dat later het niet meer zo goed gaat en ze alvast kunnen oefenen met bedelen om iets te krijgen. Het ergste is nog wel dat je dan mensen naar ze toe ziet lopen met iets in hun hand, en een kind steekt zijn hand uit en die meneer gooit dan een leeg papiertje in het uit gestoken handje van het kind.... en lacht tevreden.. het kind leert natuurlijk wel om  te gaan met teleurstelling en leert ook dat niet alle mensen even leuk zijn maar toch.. laten we er gewoon mee stoppen met dit soort stomzinnige acties dan hoeven die kinderen daar niet te staan met van die hunkerende ogen of ze aub een gogo mogen  en kunnen volwassen mensen gewoon lekker winkelen zonder de druk o mijn god ik moet een GOGO scoren voor mijn kind, mijn kleinkind, mijn buur kind of weet ik veel wat voor kind.. kortom GOGO doe maar NONO.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten