maandag 31 oktober 2011

bijzondere beroepen die ik zag in jordanie

Heb al veel gekke dingen in mijn leven meegemaakt maar dit sloeg echt alles... nooit gezien dat een man als baan heeft steentjes recht leggen ( en niet eens met een ketting met zon grote bal aan zijn been of een gestreept pakje, of iets moderner een electronische arm of beenband, niets van dit alles niemand trouwens ) maar hier zie je het voorbeeld er van...
ik was stom verbaasd dat je hiermee je geld kan verdienen.

een andere gekke baan vond ik

ja je ziet het goed deze jongen is het zand aan het aanvegen.... zodat het zand weer mooi en netjes ligt voor de volgende bezoeker, ik heb natuurlijk een keer extra over dit stukje gelopen (voelde me meteen mister Bean)  om te kijken wat er gebeurt en ja hoor meteen weer vegen dat het er uitziet alsof er niemand heeft gelopen... hoe verzin je het

en dan nog deze

Deze 007's zitten door het hele land verspreid, en ja je hoort het goed zitten.... ze bellen steeds en zitten overal soms met hun gebedskleedje  soms met een theepotje op een houtvuurtje maar je ziet ze altijd met hun mobiel aan hun oor... ongeloofelijk als je weet dat deze mannen in staatsdienst zijn en dus maar 20 jaar hoeven te werken en een goed pensioen krijgen om van te leven.... tel uit je winst een mobiel, kort werken en veel zitten..

deze vond ik ook bijzonder
deze man staat hier in de baan van de paarden te harken en de poep op te ruimen dus eigenlijk een poepruimer

en nog deze

deze man is een toeristische atractie en zit dag in dag uit in dit kostuum in Petra om mee op de foto te gaan en word betaald door de staat. Zo heb je ook wachters staan in kostuum die dan af en toe een keer een stap verzetten daar heb ik helaas geen foto van gemaakt

voor de fun nog eentje
Deze vrouwen zie je door de hele stad zitten met hun spullen te verkopen, ook de kamelenharen ketting van Erica Terpstra en nee wij hebben die niet gehad. Alles kost 1 dinar en later hoorden we dat er een vrouw helemaal boven op de berg zit en die riep goedkoper dan de Hema, dit werkt op de lachspieren van ons nederlanders dus we hebben er om gelachen en weer goedbedoelde onzin gekocht.

zo eerst een aantal beroepen in Jordanie die ik opvallend vond







Geen opmerkingen:

Een reactie posten