vrijdag 7 oktober 2011

halve maan en toch zijn er dan zombies

Vanavond ben ik met mijn eetclubje uit eten geweest, we proberen zo 1 keer per maand uit of bij elkaar te eten. Vanavond was Rijswijk aan de beurt, en na een vreselijke tocht met de auto vanuit Alphen naar Rijswijk, via Koudekerk, ( het blijkt dat het soms niet handig is om een korte route te denken te vinden, waar je als je er op zit niet meer af kan) een anderhalf uur later aan te komen in Rijswijk, wat normaal maar 30 minuten duurt, tenzij je wind tegen hebt.
In Rijswijk snel de auto parkeren, en lopend, langs een voetbalveldje van het Cruijff fondation, en ja er werd echt gevoetbald, naar de eettent De halve maan.  (
http://www.dehalvemaan.nl/1-38c6/home/home.aspx)
Ik moet zeggen,  de binnenkomst is alles behalve vriendelijk, mede omdat je door een detectorpoortje moet,  maar als je binnen bent, is het geweldig leuk. Een geweldige leuke ober die ons bedient en het eten was goed. Een echte aanrader is toch wel om 1 geen brood van te voren bestellen, en zeker geen twee mandjes, want het voorgerecht,  ik had een sladade met geitenkaas, is zo enorm dat je meteen al meer dan over de helft volzit, en met dat extra mandje brood, eigenlijk al helemaal volzit. Het hoofdgerecht bestaande uit een gourgette gevuld met diverse soorten groente ( lees met name uien) was heerlijk zo ook de friet ( ja die van die dikke tieten reclame)  was geweldig. Het nagerecht heb ik zoals altijd over geslagen, er zit altijd suiker in namelijk. Maar aan de hoofden te zien van mijn mee-eters ( niet die zwarte), was het gefrituurd ijs, geen succes. We hadden het kunnen weten, want de bediening zei al dat het apart was. (Inmiddels heb ik al aardig wat ervaring met  het woord apart, dat betekend eigenlijk gewoon dat iets of erg lelijk is of niet smaakt etc, apart is meestal gewoon but). Maar goed na de koffie gingen we even naar het Casion, en daar ja hoor zaten ze, de verslaafden die er zijn, en die ik even was vergeten.
Soms in hun eentje een hele tafel bezetten om met die blik van ik ga winnen (ooit) achter elkaar het geld in de gleuf te gooien. Ik sta dan altijd met verbazing te kijken. Natuurlijk heb ik zelf ook ff wat geprobeerd, maar ik kan het echt niet, dus ben ik veilig gaan spelen ik heb bingo gedaan, maar zelfs dat begreep ik niet. Het is een groot glazen kooi, met daarin ballen, die dan omhoog blazen, en dan naar beneden vallen en een engelse stem zegt dan de nummers, die dan automatisch kleuren op je kaart, je hoeft niks te doen, alleen maar veel geld er in te gooien en dom te kijken en heel lief te lachen, want winnen doe je niet
Al met al was het een leuke avond en erg geslaagd dat kan ik niet ontkennen, ik heb genoten.







1 opmerking: