zaterdag 15 oktober 2011

honden brigade


Het is Alphen inmiddels schering en inslag een hond mag niet meer los rondlopen, moet aangelijnd en aan die lijn moet een zakje hangen om de hondenpoep op te ruimen. Ben ik op zich niet tegen, ik heb jaren katten gehad en die deden het keurig op de bak, en dat ruimde ik dan elke dag op. Mijn katten waren binnenkatten , in mijn flat op 3 hoog. Maar goed, zoals alphen goed is in zijn regels zijn ze nog beter in het over de top gaan hiermee, er is een gele wagentje dat controleerd of je hond aangelijnd is of niet.
Ze staan verdekt opgesteld met een soort van spiegel of weet ik wat, en als je je hond los hebt lopen dan scheuren ze op je af, en dan houden ze je aan en boete 150 euro in het centrum, als je geen zakje bij je hebt die leeg is, dus je moet er twee bij je hebben dan komt er nog een boete bij van 180 euro. Tel uit je winst, maar of het klopt kan ik helaas niet onderzoeken heb geen hond.. alleen Kevi, mijn hond dit ik op school heb, die leerlingen als ze te druk zijn in de klas, op het plein mogen uitlaten.. en Kevi is een knuffel hond voor alle duidelijkheid.

Natuurlijk ben ik het er mee eens dat je de poep van je hond opruimt, ik zal de laatste zijn die dat ontkent. Ik ben diegene die altijd met ribbelzolen onder zijn schoenen loopt en dus.... als hij in de kak stapt met een stokje behoorlijk moet pulken met alle overgeefneigingen erbij aan het werk moet. Waarom stinkt de honden kak trouwens altijd zo? Weet iemand daar een antwoord op?

Maar goed ik juich het wel toe het gedoe met die zakjes etc alleen de manier waarop men hiermee omgaat vind ik dus wat minder





Geen opmerkingen:

Een reactie posten