donderdag 6 oktober 2011

appel






vandaag eerst geschrokken om te lezen dat de bedenker van Appel, overleden is, geschokt omdat ik net mijn derde appel ding heb gekregen. Mijn 1pad, naast mijn mac notebook, en mijn iphone nu dus ook de i pad, ik moet er nog aan wennen, ik krijg de instellingen voor het internet hier niet goed op, maar verder ben ik erg tevreden, mede omdat ik denk dat ik er heel veel mee ga doen en kan doen.. dus het is een aanwinst.
Zeker voor mijn lange reis door Jordanie, om zo foto's etc meteen in op te slaan.
Daarnaast vandaag een studie dag gehad in Utrecht over Wanhopige jongeren. De dag was in de teken van kinderen die of in zichzelf snijden en die suicide willen plegen. Een mooie dag maar ook heftig, dat je gekke dingen ziet maar ook schokkende dingen, zoals een jongen die een schaar heeft ingeslikt omdat hij zichzelf pijn wil doen. De redenen waarom de kinderen van nu dit doen is onbekend en vaak ook niet te volgen. In mijn werk als counselor kom ik dit veel tegen deze kids en ben me altijd bewust van het feit dat ik misschien wel juist diegene ben die ze van de daad om uit het leven te stappen kan houden... en daar blijf ik dan maar op hopen
Daarna nog snel vanuit Utrecht naar de sportschool om heerlijk te klooien met een ex leerling van me geweldige gesprekken gehad, daarna met een andere ex leerlinge een gesprek gehad, over dat haar vader was overleden, ik heb nogmaals mijn respect uitgesproken over haar vader die van Marokaanse afkomst was. Hij was het die me leerde dat het in jezelf ligt of je ergens bij kan/mag horen of niet./ Zijn keus was om meteen toen hij in nederland kwam om bij een nederlands gezin een kamer te huren, toen zijn vrouw in nederland kwam stuurde hij haar de straat op, zonder hoofddoek, en zei je red je maar leer nederlands, want hier blijven we altijd. En zij leeft hier nog steeds en spreekt erg goed en duidelijk nederland. Z|e heeft samen met haar man en kinderen de weg gevonden om hier te leven en om hun en onze cultuur zo samen te brengen dat ze beiden recht blijven doen
mijn respect is hiervoor erg groot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten