dinsdag 4 oktober 2011

zangeres zonder naam

ondanks dat het nog even duurt voordat ik naar deze voorstelling ga wil ik toch alvast er op voro uit lopen.
Ooit ben ik naar leiden gegaan waar haar hele kledingkast tentoongesteld werd en die heb ik bekeken al haar kleding, van gedrochten tot nog meer gedrochten. Maar ze was een uniek mens dat wel dat was wel heel bijzonder vond ik. Inmiddels beluister ik haar liedjes en heb ik kromme tenen bij sommige teksten van o.a, Slavenkoor ( http://www.musicfrom.nl/songteksten/zangeres_zonder_naam/slavenkoor.html)
de tekst
"Want een man is geen man als hij de vrijheid niet kent
Nee zo'n man, nee zo'n man is nooit tevreden
Want een man is pas man als men de vrijheid hem schenkt
Is hij vrij, is zijn leed voorgoed voorbij
Laat de wereld het overal horen
Dat geen mens ooit als slaaf werd geboren"
spreekt al voor zich.
of de geweldige tekst van het lied  Hij was maar een neger. Er lag een baby op de stoep, De meid van de straat, Zwarte kinderogen,  etc,
Helaas kan ik  hier de lyricks niet van vinden maar geloof me ze zijn hilarisch en zo zijn er nog veel liedjes van haar die tenenkromend zijn maar ook zo ontroerend.

kortom een aanrader voor een avondje cult van nederlandse bodem



Geen opmerkingen:

Een reactie posten