zaterdag 22 oktober 2011

jordanie deel 2

Ondanks dat ik nu met een fikse buikgriep en hoge koorts hier zit wil ik toch schrijven over de tweede dag in jordanie.. een bijzondere dag wederom

Deze foto is erg bijzonder mede omdat je als je goed kijkt ziet dat er twee hoofddoekjes hangen te drogen


we moesten vroeg uit bed, en voor we het wisten zaten we weer in de bus, het is in het begin wat onwenning omdat je de mensen die ook mee zijn nog niet kent. Eerst hadden we een stop bij een mooi uitkijkpunt, we konden lekker kijken over de stad en daarna gingen we naar de Citadel, een oude stad in Amman, Prachtig gewoon,  de uitleg over de opbouw van de stad en hoe dat in elkaar zit was uniek en bijzonder vond ik, ik  heb ademloos staan te luisteren hierna. Het rondlopen door een oude stad met daarbij meteen genieten van wat mensen toen maakten is zo bijzonder. Een heel bijzondere ervaring was om op een bepaalde plek in het theater te gaan staan waar je dan iets zei en het klonk als een microfoon. Daarna gingen we verder met de bus en gingen we eten met elkaar in een leuk restaurant, lekker buiten .
Daarna gingen we naar Jerash Een prachtige oude stad wederom waar je ook weer heerlijk kon lopen en genieten

En aan het eind van de dag kregen we een welkomsmaal in het hotel wat wel aardig was maar niet echt spectaculair.
en daarna lekker met elkaar zitten te praten en genieten heerlijk
wat me opviel trouwens in de toeristische dingen dat ze zo schoon zijn er stond zelfs een man het gras te vegen



1 opmerking: