woensdag 28 februari 2024

Londen dag 3

Inmiddels al weer dag drie de tijd vliegt vandaag gaan we naar Skygarden waar ik al jaren probeer binnen te komen maar wat steeds maar niet lukte. Nu dus wel gelukkig. Ik ben erg benieuwd wat we gaan zien. Daarna gaan we naar Brixton, een wijkje waar vriend Erwin heeft gewoond en waar ik graag kom om te genieten van de sfeer die er is. Al ben ik er nog nooit geweest in het voorjaar. Tevens moeten we even uitzoeken hoe het zit met onze excursie naar Stonehenge etc we hebben nooit onze tickets gekregen helaas  maar ook gaan we vanavond Erwin zien, waar ik me erg op verheug. Is een soort bonus dat ik hem weer kan zien heerlijk .

Aangezien het hotel geen ontbijt geeft zijn we op nuchtere  maag maar naar een leuk eettentje gelopen maar onderweg  bedachten we dat we net zo gemakkelijk langs de supermarkt konden lopen  en dan daar broodjes en kwark konden halen met een banaan en een appel. En dan een thee en koffie te scoren zodat we dat gewoon ergens konden eten  net zo gezellig en met no lekker. Dus dat hebben we gedaan.  Daarna naar de sky garden , we raken gewend adm de metro we begrijpen het en het lijkt nu al alsof we hier wonen, voor mij is dat ooo wel een beetje zo natuurlijk.

Bij de skygarden stond een lange rij maar aangezien we al gereserveerd hadden ( voor 4 personen wegens onduidelijkheid in de app.) stonden we eerst in de verkeerde rij  maar gelukkig had ik het door. Dus we konden naar voren, dus ik vroeg twee Franse meiden mee met de mededeling dat ik 4 kaartjes heb en we met 2 personen zijn. Die meiden blij en ik weer een streepje erbij op mijn goede daden lijst van de padvinders.

De controle ging goed, maar ja ik had dus een papiertje in mijn broekzak en die moest eruit maar vergeten. Dus. Werd ik terug geroepen als de sir with the funny hair.. leuke bijnaam .

De lift naar boven ging snel en we konden het dak op.. prachtig het uitzicht en het was genieten.  Het was vooral groen maar kan me voorstellen dat ik de zomer het een echte oase is. We hadden geen duidelijk plan of we naar Brixton zouden gaan of.. er zijn nog veel musea die gratis zijn waar ik nog niet geweest ben maar Susan wilde graag naar het nationale potrait galerie, daar was ik in de zomer geweest dus dat was voor mij niet zo interessant maar goed er was een prachtige tentoonstelling, dus die kon ik mooi bezoeken. Maar zoals zo vaak was ik een dag te vroeg daar mochten alleen members in.. dus daar stopte net voor mij, maar kon wel naar de tentoonstelling over de fotoprijs van Londen . Dus die maar bekeken prachtig .

Zoals vaker ben ik eerder klaar dan Susan en dus ga ik heerlijk het restaurant in en drink ik een kopje thee schrijf de blog en bewerk de foto’s . Kortom het gaat altijd goed. En dat is prima verdeeld.

Na het restaurant zijn we nog even inkopen wezen doen voor de volgende dag waarbij we met zo’n vreselijke touringcar  naar  Stonehenge, Oxford en een kasteel gaan.

Terug op de hotelkamer even contact met Erwin gehad die er zo zou aankomen  dus ik had hem in overleg met de receptie de code gegeven van het pand en van mijn kamer zodat hij de kamer kon vinden. We hebben even samen zitten  te praten waarna Susan kwam en we samen naar het  door Erwin uitgekozen restaurant zijn gelopen een tandorie restaurant heerlijk gegeten en ook erg smaakvol. We hebben daarna Susan bij het hotel afgezet en zijn daarna nog even samen gaan zitten praten in een restaurant waar dat mocht. Erg gezellig en leuk, totdat het dichtging hebben we er gezeten.

Daarna terug naar het hotel, afscheid genomen van Erwin met het verhaal dat ik misschien dit jaar niet kom in de zomer. Maar dat dat nog niet zeker is omdat ik hem dan wel heel erg ga missen, terug in het hotel nog even met Susan gepraat en daarna naar bed.