maandag 12 februari 2024

het is gebeurt...

 

Zaterdag was dan de dag van de grote verbouwing, en ik moet zeggen wat had ik een tegenzin. vreselijk zo geen zin, want ik zag geen beren op de weg maar  een complete kudde Mammoets.. ik zag stekkers, en nog eens stekkers, en dan ook nog de angst dat ik mijn computer niet meer goed aangesloten zou krijgen kortom het was bagger tussen de billen...

 ik was wel al om 8 uur wakker maar besloot om in bed te blijven liggen hoe dan ook, want als ik zou opstaan kwam die Mammoets steeds dichter bij.. maar opeens dacht ik inderdaad.. kom op we gaan want hoe langer je het uitstelt hoe lastiger het gaat worden en hoe meer ellende je in je hoofd haalt. dus ik dacht.. weet je wat beginnen, dus nadat ik mijn computer ontkoppelt had, het bureau ontdaan had van de laatste dingen die er stonden kon ik aan de bak. dus daar ging ik....

Nadat alles ontkoppelt was  kon ik het eerste project beginnen mijn nep drempel loshalen en daar dan de snoeren van zowel het internet als van de stekkerdoos die op een drukknop aangesloten is, dus dat kon mooi, dat was even wat gedoe omdat de kabel van het internet heel lang is. dus  nadat hij langs mijn kasten was gegaan, kon hij op zijn plek worden gelegd en de drempel weer vast gelijmd worden.  waarbij ik tot de ontdekking kwam dat ik dus helemaal geen verlengstukje nodig had om mijn internetkabel te verlengen dat ik kennelijk een kabel heb gekocht waarmee ik vanuit mijn woonkamer in de uiterste hoek naar de verste hoek van mijn slaapkamer kan komen, kennelijk had ik een vooruitziende blik.

Dus toen alle snoeren goed lagen bedacht ik me het is wel heel erg lelijk die losliggende snoeren dus ik na de praxis moest toch wat teveel gekocht spullen terugbrengen omdat ik dacht dat mijn internetkabel te kort zou zijn. dus meteen ook maar de kabelgeleiders gekocht en ook meteen maar een nieuwe stekkerdoos voor 10 stekkers en het leuke is nu wel dat ik eigenlijk minder stekkerdozen heb en minder stekkerdozen op 1 stopcontact heb.. de stekkers blijven hetzelfde.. 

Maar goed toen de snoeren vast zaten met de kabelgeleiders ging ik het bureau verplaatsen naar de plek waar het moet komen, dat ging vrij snel wel meteen een nieuwe mat gekocht om mijn vloer te beschermen. dus het gaat de goede kant op. Daarna de computer aansluiten en toen bleek het lipje van de internetkabel stuk te zijn. dus ik dacht oh nee dat is ellende want dat zou betekenen dat ik een hele nieuwe kabel moet halen en dus alles weer los moet halen etc.. maar gelukkig blijft hij zitten, en als hij het zo blijft doen is mij een hoop ellende bespaard. De kabels vast gezet met t-rips en ik ben blij. het ziet er wel anders uit, moet ook wel even wennen dat ik dus via mijn deur van mijn werkkamer de kamer in kan kijken maar ach ik vind mijn kamer ook erg leuk dus het is niet erg dat ik dat zie..

Tevens wat schilderijtjes die ik heb gekregen, cadeautjes uit het hart noem ik ze altijd, opgehangen  en daarna nog wat eigen gemaakte foto's van streetart of mensen bij mijn bureau gehangen.. kortom het is goed zo als het nu is..

nu op naar onderdeel 2, de oude kast uit elkaar halen, de spullen opslaan in de kamer en dan de kast naar Ankie krijgen,  ik denk dat ik vraag of haar zoon het wil ophalen, De pax kasten bestellen en dan hopen dat er mensen zijn die me kunnen helpen op 2 maart om de kasten in elkaar te zetten, je moet echt met 2 en eigenlijk nog liever met 3 mensen zijn om het in elkaar te zetten, zeker omdat je staand moet bouwen..

het houten gebeuren zo boven het plafond is ooit door mijn vader gemaakt en die kwam ik toevallig tegen in een kringloop.. zo dierbaar dat ik dat tegen ben gekomen ..... dit is dan wel niet een cadeautje die me hart raakt maar wel een cadeautje die mijn herinneringen raakt, waarbij ik mijn vader  dagelijks boven bezig zag met houtsnijwerk, hij maakte de smeedijzeren ploeg en huifkar na, en verkocht die altijd, tevens heeft hij ooit een tafel gemaakt, een bloembak maar ook een havik..  dat vind ik allemaal te veel maar ik vond deze huifkar mooi omdat ik hem ergens zomaar tegenkwam.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten