woensdag 14 februari 2024

juist dat....

 

Ja vaak zijn er mensen die zeggen dat ze me niet helemaal begrijpen. dat begrijp ik wel. ik heb som nogal andere kronkels in mijn hoofd, mijn kijk op leerlingen is ook vaak anders, en ook op het leven.. soms misschien niet helemaal realistisch, al heb ik geleerd om toch altijd te zoeken naar iets wat positief is in een mens, iets wat er gebeurt en dan niet alleen van wat heb ik er veel van geleerd maar ook , wat is hier goed aan dat dit gebeurt en ik even weer terug op mezelf geworden ben.

Het komt vaak voor dat ik keuzes maak die men niet begrijpt, naar leerlingen toe maar ook naar collega's, ik merk soms dat ik een opmerking plaats die ik zomaar zeg waarop mensen me aankijken, nadat ze van de schok bekomen zijn dan vaak beginnen te lachen.. omdat ik door o.a mijn vak, drama docent, mijn levensstijl dingen anders zie... meestal wel met een knipoog naar het leven en een vleugje humor

Zo is het verhaal van mijn Rijbewijst hilarisch om te benoemen. ik zie me nog mijn eerste rijexamen doen., natuurlijk was ik zenuwachtig maar ja ik had genoeg lessen gehad. dus het zou toch moeten lukken.. en echt alles ging goed.. ik zag het gebouw al waar ik dus moest zijn en dan was het klaar.. maar ja de instructeur zei.. links en ik ging dus links.. tegen de stroom in op de rotonde..  was gezakt.. tja kan de beste overkomen.

De tweede keer, was ook al spectaculair.. het was spekglad, tegenwoordig zouden ze dan het examen afzeggen maar niet in mijn tijd.. dus ik reed zoals ik hoorde te rijden. pittig met stijl.. totdat op een gegeven moment de examinator naast mij wit weg getrokken zei.... nou misschien moet je toch maar wat rustiger rijden..  dat deed ik dus. gevolg dat ik dus inderdaad begon te glijden met de auto.. en ja dat leer je niet bij je rijlessen wat je dan moet doen.. gevolg juist gezakt

De derde keer was dan niet echt een schok.. maar ja een auto van rechts niet zien. dat is toch wel echt niet handig tijdens een examen, zo wie zo niet maar op het examen is dat een ingreep.. dus terug naar af

Uiteindelijk de 5de keer was ik geslaagd.. en als toppunt de derde dag al een aanrijding. een auto die langs kwam scheuren terwijl ik van een parkeerplek reed.. ik had echt goed gekeken in de spiegels van mijn oranje renault 4.... maar ja die man dus niet gezien....ik denk dat daar mijn carrière is begonnen met alles met herkansingen te halen. zowel mijn diploma voor het mogen geven van Godsdienstlessen, als mijn diploma voor het examen voor mijn opleiding tot meester voor de basisschool.. etc. alles met een herkansing.  

Toen ik later zomaar ineens een keer in 1x voor iets was geslaagd.. was ik zo verbaasd dat ik zei.. nou  die is dan dus niks waard.. want ik doe alles met herkansingen..

zoals ik al zei het is een Wanders ding....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten