zaterdag 17 februari 2024

ja we waren er weer.

 

Aangezien ik toch beter ben verklaard vind ik ook dat ik de volle anderhalf uur moet sporten.. al moet ik zeggen dat ik er zo geen zin in heb deze keer omdat ik er tegenop zie hoe de volgende dag mijn spieren mijn ondankbaar zullen zijn en daardoor mij dus behoorlijk dwars zullen zitten en pijn gaan doen.. het welbekende fenomeen spierpijn... scheurtjes in je spieren waardoor je spieren steviger en dikker worden, maar ook sterker...

Maar goed Marco geeft de les en dat is altijd weer een feestje..

Dus vol enthousiasme ging ik naar de sportschool, ik had me ook meteen voorgenomen, nadat Tom de vloer had schoon gemaakt om ook maar meteen de vloer te dweilen en de rest meteen maar even schoon te maken als ik thuis was, zodat mijn huis weer fris en fruitig is voor een week..  ook het natte gedeelte en de keuken kon wel even een sopje gebruiken..

Maar goed eerst naar de training van Marco, heb hem meteen gestrikt om mij te komen helpen met de paxkasten. volgens hem staan ze binnen een half uur. bij mijn ervaring is dat ik er veel langer over doe.. dus ik hoop dat hij kan komen helpen.. dan is het zo klaar.. de inhoud dat kan ik zelf doen dat is geen probleem, maar de kasten in elkaar zetten dat is iets wat ik niet alleen kan.

Maar goed we begonnen met een warming up, was door Marco leuk bedacht. maar het ging even mis..

we moesten een grote kring maken en dan gaf je de bal door en dan moest je om de kring rennen en op tijd terug zijn voordat  de bal was op de plek waar je stond. nou dat ging helemaal mis,  we waren zo snel met de bal doorgeven dat de bal ineens bijna in het luchtledige hing,   Dit natuurlijk tot grote lol van ons allen. Wat natuurlijk ook erg leuk is dat de lachspieren werden getraind..dus werd er een variatie bedacht namelijk we moesten in squat houding staan en de bal doorgeven, sneller dan de renner..Als de renner eerder op de plaats was dan moesten wij 5 burpees doen, en dan 5 pushups, 10 squats etc.. erg leuk, hilarisch ook.. 

Daarna gingen we de pushpress oefenen zittend, in tweetallen, wij gingen met z'n drieën Rene, Jeroen en ik.. het was  eerst 10x en dan er weer gewicht bij, dan 8 en zo door tot 2x, en daar ging je steeds proberen het te verzwaren tot het tijd was

Daarna gingen we de maanduitdaging doen, we hadden vorige maand al dit gedaan, dat is opgeschreven en het is de bedoeling dat je steeds vaker het kan doen in 10 minuten, het waren 10 snatch, 10 squats, 10 pushups, nou ik heb het niet echt verbeterd. maar dat is niet zo gek.. ik had dat niet anders verwacht.

Daarna gingen we in 2 tallen, ik ging samen met Rene, de ene moest de oefening doen de ander ging dan touwtje springen..  de oefeningen waren

100x squat

80 lunges vooruit

60 push ups

40 sit ups

20 burpees

40 v-ups

60 push ups

80 lunges achteruit

100 squats

ik was kapot omdat je dus eigenlijk geen rust krijgt, al is het heerlijk samenwerken met René

Daarna kwam de doodsklap de laatste opgave

25 touwtje springen

30 swing overhead

25 jumping jacks

30 push ups

25 jump squats

30 kb press

25 mountainclimbers

30 boxjumps

1 minuut rust

en dan weer terug naar boven..

Ik was gesloopt...  ik droop van het zweet en ik dacht alleen maar waarom komt er geen einde aan...

aan het einde gingen we natuurlijk de coolingdown doen om daarna de beste coolingdown te doen, namelijk gewoon lekker een kopje thee en bijpraten met elkaar.. en het is zo gezellig met elkaar altijd en eigenlijk om je wel voor het sporten maar ook vooral voor de gezelligheid.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten