dinsdag 20 februari 2024

lijkt wel vaste zondagprik...

 

Tja het is zondagochtend... 7.45 als ik wat geluid hoor ergens en me besef dat ik naar de cross moet/ mag en dat ik dat wel moet doen omdat ik anders wat in de knoei kom.. omdat ik een week weg ben.

Het ging niet van harte maar gelukkig zag ik terwijl we stonden te wachten dat vriend Niels er ook aan kwam. dus dan is het helemaal goed dat ik er was. want dat is alleen maar gezellig samen..

Marco gaf zoals altijd wederom een mooie afwisselende les waarin we veel hebben gedaan en vooral ook behoorlijk uitgeput en afgepeigerd vandaan kwamen.

Maar goed daar doen we het ook voor.. 

We begonnen met wederom een prachtig en vooral humorvolle spel...

Er lagen zachte kussentjes in een cirkel die wij als omstanders moesten roven, in de kring stonden twee mensen met een soort van schuimplastic buizen om ons te meppen, als we iets pakte, dus als we gepakt waren moesten we 3 squats doen..  en daarna volop aan de bak. het is hilarisch hoe fanatiek we worden.. maar ook hoe leuk het is om dit samen te doen. Het kind in ons komt weer naar boven.

Begreep alleen waarom we als het spel ten einde was, en er nog 3 lagen we als groep 5 squats moesten doen en de meppers alleen maar heel suf de kussentjes op moesten halen.. volgens mij hadden we toch gewonnen we hadden er meer, maar er komt vast de opmerking dat alles weg moest.. ..hummm andere beleving van winnen

Daarna gingen we echt aan het werk den armrap

( zoveel mogelijk rondes als mogelijk, vertaling)

10 minuten

5 deadlifts

5 kb swing

5 push ups 

en na iedere ronde kwam er 1 bij.. dus dan alles 6 etc.. killing

Daarna gingen we een circuit doen met elkaar.

had ik ook erg veel zin in

de oefeningen waren:

box jump

battle row

wall ball

smash ball

v sit

rotatie van de core

sprintje

jumpsquats

sit ups

lunges

wall sit

triseps trainen

burpees

elke oefening in eerste instantie 45 sec daarna nog een ronde met 30 secondes

Daarna gingen we voor de bijl..zeker ik met mijn 21 km in de benen van de wandeling van gisteren.

amrap

15 minuten

10 squats

15 jump squats

20 lunges vooruit

25 push ups

20 lunges achteruit

15 sit ups

10 box jumps op het podium

Killing deze..

 Gelukkig gingen we daarna over op de buik.

de oefeningen in een tabata, dus 30 seconden werken dan 10 secondes rust

we begonnen met de sit up, daarna de pinguin en daarna de killing Frank.

dit twee rondes

de tweede ronde met andere oefeningen waren vooral

planken, daarna hoge plank, daarna mountain climbers en side plank

ook 2 rondes

als afsluiting, en vraag me niet hoe iemand dat kan verzinnen...

op het liedje 1 minuut van ik heb geen idee, steeds jumping jacks en als er in het liedje één minuut werd gezegd dan moest je een squat doen..

Daarna waren we gelukkig klaar. konden we rekken strekken en met liefde mopperen..bij de thee die we dan altijd doen wat erg geslaagd is altijd

Nog even staan praten met een oud mentor leerling die ik nog vaak spreek in daar, en zon leuke vent is dat geworden totaal niet veranderd, ja getrouwd dat wel maar nog steeds hetzelfde helemaal zichzelf. heerlijk

 

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten