maandag 26 februari 2024

londen dag 2

Ach wat is dit toch een heerlijke stad. Gisteravond nadat we wat waren bijgekomen gingen we naar de tapa's tent en hebben daar heerlijk eerlijk eten gegeten. Wat een heerlijkheid. De bediening was een zooitje maar dat heeft ook zo zijn charme.  Na een goede maaltijd en natuurlijk een toetje gingen we naar ons hotel. Het blijft bijzonder dat je geen sleutel maar een code hebt , maar het werkt wel om eerlijk te zijn. En je bent nooit bang dat je je sleutel of kaart kwijt raakt het enige wat lastig is als je telefoon leeg is. Maar goed dan zijn er andere oplossingen. .

Daarna in bed, het leek een slecht bed maar wat een heerlijk bed, geslapen als een os. Misschien ook omdat ik zo moe was van gisteren. Nadat alle ochtend taferelen waren volbracht naar Susan gegaan waar ik thee heb gedronken en heerlijk ontbeten met de restanten van de vorige dag. Mueslibollen en krentenbollen met kaas heerlijk. Voor de gezelligheid ook nog even een mandarijntje dus de dag begon goed. 

We gingen rond kwart voor tien naar de plek waar we een freetour hadden geboekt voor streetart heb hem natuurlijk al vaker gelopen maar nu mocht ik weer , tenslotte is streetart een bewegende vorm van kunst. Dus dat is handig  en er komen  altijd weer nieuwe dingen om te zien. 

De reis naar het beginpunt ging erg chaotisch maar we waren dan ook net op tijd dit keer. Er was wat met niet opletten etc maar gelukkig hebben we het gered. Maar zo’n tocht blijf erg leuk 

De tour begon ermee dat ik twee streetart artieste. aan het werk zag, dat is al uniek  gisteren 1 nu 2 morgen 3 ga ik vanuit. 

De tour begon en omdat ik vaker in Londen ben weet ik al aardig wat van streetart. Maar ook van het gebied waar we hebben gelopen, toch wel wat nieuwe dingen ontdekt zoals een derde Banksy en wat grappige sculpturen op verkeerspaaltjes . De tocht duurde twee uur maar het was koud in Londen niks niet de beloofde 15 graden maar een karige 5 graden . Natuurlijk was ik slim ik had mijn handschoenen  meegenomen maar ik ben ook niet handig ze lagen nog op de hotelkamer.. 

dus na de tocht  zijn we bij Costa thee gaan drinken met iets erbij. Wat erg heerlijk was daarna naar het Wallance house, een gratis museum waar je door een groot oud huis loopt met heel veel kunst.. je komt ogen te kort. Het leukste gedeelte vond ik toch wel het gedeelte met Nederlandse schilders waar 3 Rembrandts en Potters hangen. Wat me steeds meer opvalt is dat er wel heel veel schilderijen kunstwerken zijn met blote vrouwen .., geen idee waarom. 

Daarna gingen we op weg naar Govinda het restaurant van de Hare Chrisna waar je voor weinig heerlijk vegetarisch kan eten. 

We waren ruim voor de meute aan en hebben daar heerlijk gegeten ik kan dat een ieder aanraden.

Toen was het zover we gingen naar het theater. De spook van de opera. Via China town bij nacht zijn we naar het theater gelopen 

Over de voorstelling komt nog een aparte blog. 











 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten