woensdag 11 januari 2023

na twee weken plat..

 

Nadat ik zaterdag een kleine wandeling had gemaakt en daarbij geen last meer had van mijn rug, ik was inmiddels gestopt met de pijnstillers vrijdagavond. dacht ik okey laat ik slim zijn, laat ik maar even kijken wat ik kan..

Zondagochtend bij de cross gaf Marco de les en ik bedacht me daar kan ik bepalen wat ik wel en niet doe maar ook ook lichter gewichten nemen dan normaal.

Kortom ik besloot, misschien tegen beter weten in om toch maar even te gaan.

De warming up

steen papier schaar, waarbij als je de sterker was dan de ander, dus steen verslaat schaar, schaar papier en papier steen. dan mocht je de ander een tik verkopen met een schuimplastic buis, doet geen pijn ,die ander moest rennen naar de zij kant om  niet meer geraakt te mogen worden.

Daarna een roversspel namelijk je moest zorgen dat je 3 zwarte zakjes had en als je die had had je gewonnen maar je kon ook de pech hebben dat dat wat je had werd afgepakt. het werd chaos maar erg leuk weer

Dit zijn zulke leuk opwarmers

daarna kwam het echte werk, in twee tallen voor mij ideaal, mede omdat ik daarin kon bepalen hoeveel ik ging doen maar ook welk gewicht

op zet was simpel

je gooide de dobbelsteen en het aantal ogen moest je heen en weer rennen

daarna deed je 100 swings met elkaar

weer dobbelen en rennen

100 puspress

dobbelen en rennen

100 push up

dobbelen en rennen

100 situps

daarna kregen we een opdracht in 2 tallen met een wall ball

5 oefeningen

1||) in voorlig steun

en dan de wallball over rollen 

2) voeten in elkaar haken, en dan een sit up maken met de bal in je handen als je overeind kwam de wallbal over gooien naar de ander.

3) met je voeten in elkaar haken en sit up maar als je omhoog was tegen elkaars handen klappen

4) squat met daarbij de bal overgooien

5) op je rug liggen , hakken tegen elkaar en dan met je handen je voeten proberen aan te raken eigenlijk een soort crunch

Daarna kregen we Sally, waarbij als het fout gingen moesten ze dus 5 burpees doen aan het einde.

maar de uitvoering van deze Sally was heftig, we moesten wel 3 minuten in squat blijven zitten, we hebben met elkaar nog nooit zo Marco vervloekt

Als afsluiten kregen we een aantal oefeningen die we in 3 minuten moesten doen ,als je eerder klaar was had je rust, we moesten deze oefeningen in 6 rondes doen

3 de devil push

6 shoulder push 

9 clean 

12 deadlift

15 sit ups

en het was zwaar vreselijk

gelukkig kon ik mijn eigen tempo bepalen maar ook het gewicht, dus dat was goed te doen

 en het was goed. mede omdat ik merkte dat het goed met mijn rug ging dat was mijn grootste zorg op dat moment

zoals altijd was het weer een feestje deze les van MArco.. gewoon ongedwongen ,goede en afwisselende oefeningen en vooral leuk in elkaar gezet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten