zaterdag 28 januari 2023

Floirs de vijfde pad etappe 3 van Kortenhoef naar Nieuwer Ter Aar

 

Voordat mensen zich afvragen of ik nog wel wandel, ja dat doe ik zeker, alleen heb ik zo weinig tijd momenteel, dus loop ik alleen maar van huis naar school en terug, kortom te weinig en ik baal daar enorm van, maar het is niet anders, het is zoals het is.

Toch vond ik in de kerstvakantie een dag dat ik kon gaan wandelen, een groot nadeel was wel dat ik heel vroeg op moest omdat ik wist dat de reis naar Kortenhoef wel wat haken en ogen had maar goed dat is te doen, dus ik besloot om maar het beste er van te maken. 

Zoals velen weten liep het hele verhaal anders. lag ik plat in bed in de kerstvakantie dus nee niet gewandeld dus heb ik hem opgepakt  afgelopen zaterdag.. dan is het weer op volgorde en kan ik gewoon de rest lopen aansluitend...

Er schijnen nog mooie stukken te komen, al lokt alweer het volgende pad, namelijk pelgrimspad die ook in Amsterdam begint. dus ik ben heel benieuwd hoe die zal zijn. maar eerst moet dit pad af en dan ook nog het pieterpad.. maar dat komt allemaal wel ik heb de tijd.

Het opstaan was even een dingetje, ik besefte wel dat ik me dit zelf aandeed, maar had er ook zin in. Ik mis het wandelen altijd enorm en door een teveel aan in te halen afspraken kwam het er niet van. Eigenlijk is dit de eerste wandeling van 2023. Heb mezelf naar een gelukkig wandeljaar  gewenst. Gelukkig verliep de reis voorspoedig, was zelf verbaasd dat het zo goed ging. Maar als je beseft dat het vanaf huis naar Kortenhoef twee uur is, had ik net zo goed naar Limburg kunnen reizen om daar een stuk Pieterpad te gaan lopen. Terwijl Kortenhoef met de auto nog geen 3 kwartier rijden is. Bewust ben ik met het openbaar vervoer gegaan want de verbinding tussen Kortenhoef en nieuwer ter aar is ook niet echt een verbinding waarvan de knopen van je broek springen van blijdschap, eerder de tranen uit je voeten… kortom deze oplossing was uiteindelijk de beste. 

Het is wel lekker dat als je zo vroeg bent dat je dan dus alle ruimte hebt overal in de trein, in de bus.. nadeel mensen willen praten, en daar hou ik nooit zo van in de ochtend …

Bij aankomst in Kortenhoef voelde het ergens als thuiskomen ik herkende waar ik mijn auto had geparkeerd en wist meteen hoe ik moest lopen. Gemakkelijk dus. Daarna eerst een stuk erg saai weg, maar ik zag dat ik niet heel ver hoefde omdat ik al snel ergens rechts af moest , volgens Komoot was ik er maar deze weg was totaal afgesloten, heb aardig wat staan af vloeken  omdat ik zo mijn hele trip in het water zag vallen. Meteen van de nood een deugt gemaakt er stond een niet afgesloten dixie dus ik dacht , ondanks dat ik dit altijd erg onsmakelijke dingen vind,  je ziet er van alles drijven waar je liever geen weet van hebt incluis geuren die nou net geen parfum zijn. Maar goed nadat de nood was geledigd keek ik eens goed en zag dat het pad dat ik moest hebben dus een stukje verder lag, het was even goed dat er meteen een stukje frustratie uitwas. De beloofde omschrijving over een mooi groen pad om op te lopen was volgens mij op een totaal ander pad van toepassing mijn hemel wat een boel modder waar ik erg van hou, tevens lagen er op sommige stukken afgesneden riet, heb ontdekt dat je die beter wel kan nemen omdat er naast het gras erg drassig is en je dus erg diep in de bodem zakt, zo ook als er wat onnatuurlijke boomstammen liggen over een erg modderig stukje ben er tot bijna mijn knieĆ«n in weg gezakt met 1Been, maar oh wat hou ik van dit soort paden, hoe meer modder hoe drassiger het gebied hoe meer ik geniet. De route was erg mooi en afwisselend , prachtige natuurpaden, soms wat asfalt maar het stuk dat tussen de loosdrechtseplassen   liep wat mooi en rustgevend, dubbel genieten. Op een gegeven moment las ik dat je over een stukje erf moest met een hond, daarbij stond de hond niet aanhalen, dat doe ik nooit dus overbodig zeker als er een bord staat waarop staat hier waak ik, een giga hond rottweiler achtig gelukkig was het hek open dus geen hond gezien op het erf, wel in de woonboot een klein tekkeltje bleek het te zijn. Zonde van de inkt in het boekje. Daarna was het pad prachtig pas na loenen ben ik op een bankje gaan zitten om te eten met een kopje thee, daarna zag ik dat ik nog een uur en kwartier had om bij nieuwer ter aar te komen om de bus van 14.15 te halen, anders werd het de bus van 16.15. Dus in een straf tempo gelopen. In mijn achterhoofd zat het stemmetje dat de veerpont er misschien niet meer zou zijn omdat die uit de vaart is genomen.maar gelukkig was hij er nog, dus kon ik ermee naar de overkant om te ontdekken dat ik 3 kwartier op de bus moest wachten, of naar Breukelen kon lopen wat maar 2 km verder is, dus heb ik dat maar gedaan. Om daar de trein te pakken naar Woerden. Bij aankomst Woerden bleek de trein naar alphen niet te rijden dus ben ik meteen in de trein naar Den Haag gestapt om via Gouda naar huis te reizen.

Aangekomen bij het station van Alphen zag ik ineens dat de bus die ik in mijn hoofd had te nemen naar huis een half uur wachten was op het bordje.. nou dat vind ik zonde van mijn tijd. dus ik besloot om dan toch maar naar huis te lopen, dan ben ik net zo lang onderweg en dan ben ik tenminste lekker in beweging en als ik een beetje goed door stap dan misschien zelfs eerder.

Gek is het wel dat je dan ineens de bus die je wilde nemen je voorbij ziet rijden als je nog geen 5 minuten onderweg bent.. waarop ik besefte ik had niet in de app gekeken maar op het bordje en dat verschilt nogal eens van de werkelijkheid.. trouwens de app ook..  maar goed dan maar lopen waarom ook niet is ook goed om uit te lopen en om dan bij thuiskomst te ontdekken dat je meer dan 2100 cal heb verbrand. terwijl je eigenlijk maar 1000 per dag moet halen dan heb ik niets te klagen al besef ik me ook meteen dat ik zondag de hele dag in bed zal blijven .











 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten