maandag 9 januari 2023

it giet on

 

Na twee jaar me erg te hebben gehouden aan mijn nieuwe voedingspatroon, waarbij ik inderdaad een dikke 22 kilo ben kwijt geraakt en me inderdaad stukken fitter en lekkerder bij voelde, is het helaas wat in het slop geraakt..

Ongemerkt is het wat meer ongezonder leven in mijn voedingspatroon gekropen, is er wel wat veranderd aan mijn lijf, natuurlijk ook door de leeftijd die daarin een rol speelt, maar dat wil niet zeggen dat je je er klakkeloos bij neer moet leggen, dus heb ik besloten om maandag 9 januari de boel weer eens heel scherp te gaan zetten, strak in het schema van wat ik deed. de wil is er, het doorzettingsvermogen ook, nu hopen dat het lijf reageert

Natuurlijk ken ik de nieuwe trend, body positiviteit..  je bent goed zoals je bent. je lichaam is jouw kasteel en je moet er trots op zijn, natuurlijk is dat ook waar, je moet je lijf accepteren zoals hij is, al valt me vaak wel op dat dit mensen zijn die zichzelf bijna uithongeren, die dus eigenlijk alleen maar zaagsel lijken te eten, met af en toe wat water of zo..  of ze zijn wat steviger dan de gemiddelde mensen die in de wereld rondschuiven. je hoort mij daar niet over zeuren, ieder zijn ding

Toch mis ik hierin wat namelijk de gezondheid van je lichaam, Ik weet ik heb een conditie om u tegen te zeggen onder andere door het wandelen elke dag , door het toch ook bewust 3 x per week intensief te sporten, op mijn eetpatroon te letten, wat nu even goed mis is gegaan. dus dat is ook van belang.

Kortom het is weer eens tijd om mezelf weer eens in de goede richting te duwen, zodat de kleren waar ik weer in gegroeid ben, ik langzaam weer uit krimp en de kleding die ik toen had gekocht omdat mijn lichaam zo gekrompen was, me weer goed gaat zitten. dat zou erg fijn zijn

Dus it giet on, weer eens bewust en goed eten.. om hopelijk weer bij het gewicht te komen wat het beste bij mij past omdat ik dan zo wie zo lekkerder in mijn vel zit maar ook mezelf gezonder voel..  en dus geen dieet, daar heb ik wel al van geleerd dat dat niet altijd het beste is, maar gezond leven, dat gaan we dus doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten