zaterdag 12 november 2022

ckv dag....

 

Afgelopen vrijdag hadden we de CKV dag voor klas 3, een verplicht examen onderdeel waarbij we de leerlingen kennis moeten laten maken met de diverse kanten van de kunst en  Cultuur die er in Nederland is. .

Wij doen het altijd als volgt, we werken samen met Parkvilla in Alphen aan den Rijn en regelen dan een ckv dag daar, waarbij de leerlingen een activiteit gaan doen en een film zien, zodat we al 2 van hun verplichte onderdelen kunnen afstrepen

Om half 9 was ik aanwezig op het gebouw, dus ik was al heel blij, dat ik op tijd was omdat ik toch wel nog iets had te regelen van te voren

Bij aankomst waren er al veel leerlingen dus we konden vrij snel aan de gang bij de diverse onderdelen

we verdeelden de groep in 4-en en ze konden aan de slag bij de workshop die we ze aanwezen

Workshop 1 was dans

Workshop 2 was theater

Workshop 3 was grimeren van wonden

Workshop 4 was stop-motion.

Het was gaaf om te zien hoe de leerlingen werkten. 

Natuurlijk waren er altijd leerlingen die wat minder enthousiast waren maar toen ze kregen te horen dat hun examen ervan af kan hangen gingen ze ineens in de plus stand.. wat hebben ze hun best gedaan

Na anderhalf uur workshop kregen de leerlingen nog 3 korte filmpjes voor geschoteld met een inleiding en een tussen praatje.. wat ik erg storend vond

De filmpje waren nou ook niet echt wat ik zelf zou hebben gekozen om eerlijk te zijn, ik denk dat er beter filmpjes zijn.

Het gevolg was ook wel dat bij de beiden rondes de leerlingen wat onrustig waren, wat wel jammer was, zeker voor de mevrouw die alles aan elkaar wilde praten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten