zondag 24 januari 2021

ik zal mijn vingers er wel weer aan branden

Zaterdagavond om 21.00 ging de avondklok in.. ik weet het, het is vreemd dat we ineens niet na 21.00 naar buiten kunnen... en ja ik vind het ook niet prettig. ik loop vaak toch nog even naar de brievenbus, of ik loop even naar vrienden toe, gewoon voor een gezellig praatje.. aan de andere kant... er zijn ook heel veel avonden dat ik gewoon lekker thuis zit en niet eens naar buitenkom.. soms vanaf 17.00 dus zoveel verschil maakt het niet.

Het zelfde met oud en nieuw..  ineens moet je bij mensen zijn om 0.00 terwijl ik zoveel avonden, prima in mijn huisje zit om 0.00 in mijn eentje en denk nou ik moet maar eens naar bed of zo.., dan is er niemand die dan vraagt wat doe jij bijvoorbeeld zaterdagavond en kom gezellig bij ons....  terwijl ik dat bed niet opzoek en voor ik het weet ook bijna de volgende ochtend is.. geen kraai die daar om kraait..  dus het enige verschil in dit geval is dat de kalender aangeeft dat je het gezellig moet hebben die avond tot 0.00.. en geloof me ik heb meerdere avonden meegemaakt die beslist niet gezellig waren op oud en nieuw, dat je alleen maar dacht , stom verkeerde keus gemaakt... ik had beter naar dat andere feest kunnen gaan of beter nog lekker thuis in mijn eentje op de bank en bekijken wat ik graag wilde zien.

Kortom het is hoe je het wilt beleven...

Natuurlijk heb ik ook mensen in mijn omgeving die heel boos zijn hierom de avondklok. een stuk van mijn vrijheid word afgepakt.... vaak zijn dit ook de mensen die de 1,5 meter afstand niet handhaven, die  het niets uitmaakt dat ze hoe ze ook niezend en proestend door de winkels lopen.. die overal boos om zijn..  die wat ik vaak zeg zeuren om het zeuren zodat ze niet met zichzelf bezig hoeven te zijn....Dus hierover zijn ze ook heel boos.. terwijl, met name naar mijn idee het juist die mensen zijn die mede de oorzaak zijn van dat we nu de avondklok hebben, dat we weer in een lockdown zitten...  het is een algemeen bekend gegeven  mijn vrijheid houd op waar jouw vrijheid begint..  en veel mensen zorgen er erg voor dat mijn vrijheid erg beperkt word.. door hun teveel aan vrijheid op eisen.

Moest de afgelopen dagen veel denken aan de mensen die toch op oud en nieuw of met kerst met veel meer dan toegestaan bij elkaar waren,.. ook in de wetenschap dat met name de meeste besmettingen thuis plaats vinden, toch lak aan die regel hadden omdat het hun recht was...

Dat we nu maar 1 bezoeker per dag mogen ontvangen heeft daar ook mee te maken.. 

kortom, als we ons nou gewoon, zonder teveel zeuren, klagen maar gewoon als volwassen gaan reageren op hoe het is en kijken wat we nog wel kunnen, wat zouden we dan mooi door deze voor een ieder zware periode komen...  

ik hoop dat dat ons als Nederlanders gaat lukken

daarom hieronder wat glimlachjes om met een glimlach op je gezicht deze dag te omarmen en om naar de mensen die je tegenkomt ook een glimlach te bezorgen.. samen kunnen we dit toch wel als volwassenen opbrengen.. toch?



 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten