zondag 3 januari 2021

Dürüm Tabouleh

 

Vrienden Chris en Rick kwamen meteen al op de tweede dag van het jaar eten bij mij, tenslotte moest ook mijn nieuwe bank, voor mij inmiddels minder nieuw, bekeken en bezeten worden ... tenslotte was de bank gekocht met oog op de korte beentjes van sommige vrienden.
 
Omdat het mannen van de wereld zijn besloot ik om  maar te beginnen met  bij de thee en koffie een eenvoudig gebakje te serveren...  
 
Daarna het voorgerecht een tomaten, rode ui, rode paprika, wortelsoep, met daarbij een stokbrood met humus en pesto, 
het hoofdgerecht, met dank aan de knor-wereldgerechten.. de Turkse Dürüm en de Libanese Tabouleh, wat eigenlijk meer een soort salade is, en als afsluiting chocolade ijs met slagroom en aardbeien.. zodat we een feestelijke maaltijd zouden hebben, waarbij we konden bij praten en gezellig konden samen zijn.
 
Natuurlijk kom ook het moment waarop je de avond van te voren beseft, mijn nieuwjaarsdag bestaat altijd traditie getrouw, mijn moeder even bellen, af en toe het bed in en uit.. en verder de hele dag in bed liggen.. gewoon  omdat het kan.. het is ooit ontstaan met mijn  ex van decennia geleden, dat we standaard nieuwjaarsdag de hele dag in bed bleven liggen... gewoon als een soort dag waarop je dat mag in het jaar...  natuurlijk heb ik nog wel even, dat kon ik niet laten de wod gedaan om toch wat beweging te krijgen, tevens even met mijn hoofd uit het raam gehangen voor de nodige frisse lucht om daarna weer te verdwijnen naar de plek der plekken..
 
Maar terwijl ik daar lag te ontspannen besefte ik me dat ik het toilet nog schoon moest maken, sterker nog het hele huis moest nog worden gedaan. met stofzuigen, stoffen en dweilen....  (de tafel denk ik altijd een dag van te voren zodat ik daar verder niet over hoef na te denken, dus dat heb ik nog snel even gedaan.. ) de rest doe ik op de dag zelf...

 De volgende ochtend kreeg ik van Time to momo.. een gratis reisgids om uit te zoeken voor on line.. het is alsof de wereld roept om te gaan reizen.. helaas nog niet. maar oh wat wil ik graag, zeker als ik kijk wat  voor steden er nog zijn die ik wil bezoeken ,maar ook veel steden die ik nog een keer wil bezoeken.. kortom..  het word tijd dat we weer kunnen reizen.

Na dat ik het land der levenden weer had ontmoet, begon ik aan mijn dagelijkse dingen. ontbijten en toiletmaken.. daarna meteen de toilet schoongemaakt, gestoft en  daarna stof gezogen.. de laatste boodschappen gedaan, alvast de salade klaar gemaakt..  en het nodige servies uit de kast getrokken zodat ik dat in ieder geval klaar had staan.

Om 16.00 kwamen de mannen, inmiddels had ik al alle voorbereidingen voor het eten gedaan, dit om te voorkomen dat ik uren in de keuken zou moeten staan, en bewust gezorgd voor kleine porties, al was het nog wel veel op de 1 of andere manier.. heel gek is dat eigenlijk.. ik let op dat ik niet teveel heb maar dan is het weer meer dan ik verwacht..
niet zo goed  kennelijk met inschatten van wat en niet veel is op dit gebied

We hebben heerlijk bijgepraat, samen gekeken naar Wie is de mol en naar de beste zangers Musical. erg leuk weer..  om samen te kijken. mede omdat we de laatste keer ook samen keken naar Wie is de Mol,  maar toen in de oude stoel die er nog was.. en de eetkamer stoelen, nu kon het op de bank met een keurige 1,5 meter ertussen.

Het was weer een avondje om lang  van na te genieten.. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten