maandag 18 januari 2021

code van Coppens

 

Sinds twee weken is de code van Coppens op op zondagavond op  sbs 6 een soort escape room maar dan in extremen.. de eerste keer dat ik keek moest ik al vreselijk lachen, met name omdat de deelnemers het erg goed doen, veel lol samen hebben, maar ook omdat de presentatoren slap liggen van het lachen bij het zien van wat men zoal doet, hoe men praat en noem maar op.. ik kom niet meer bij om eerlijk te zijn..., Zit niet vaak hardop te lachen thuis maar nu wel.. de tranen stromen over mijn wangen van het lachen.

De presentatoren die ook nog broers zijn, zijn geniaal ik moet zo lachen om die twee als ze het volgen hoe het gaat met de teams, ze liggen soms slap van het lachen om de deelnemers.. prachtig.

 Daarnaast geven ze ook prachtige uitleg over de natuurkundige dingen die ze doen, die ze laten zien in de escape room. Zoals een ballon die ze opgeblazen in een bak met stikstof leggen die helemaal leeg lijken te lopen, maar op het moment dat je ze  er uit haalt en ze neerlegt dan ineens blazen ze zich op.. hoe dat kan weet ik niet maar ze hebben mijn aandacht.

Zo ook het proefje met slaolie en glassplinters..  ze lieten iemand de glassplinters kapot slaan en gooiden het gruis in die bak en ineens zijn de reageerbuisjes weer heel.. bizar. totdat ze uitleggen hoe dat kan, dat heeft te maken met de luchtdoorlatendheid of zo. waardoor de reageerbuisjes al in de bak lagen maar omdat ze dezelfde luchtdoorlatendheid hebben dan de slaolie, kan je ze niet zien in de bak.. maar ze liggen er al.. gevolg het lijk magie maar is het dus niet.

Of dat je ene explosie kan maken met stikstof en daar gooi je kokend water op.. prachtig.. en niet eens gevaarlijk maar het geeft wel het effect.

Helaas zijn er maar 7 afleveringen maar ik  pleit ervoor om er zeker een vervolg op te maken. want het blijft lachen en ook leerzaam , al is de graad van humor wel afhankelijk van de spelers die meedoen..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten