woensdag 27 januari 2021

hou vol....


 Gek, ik zie deze foto verschijnen op het internet en denk .. wat mooi,. wat een eenvoud maar wat een kracht van de persoon die dat heeft gedaan.. zo simpel, maar meer dan doeltreffend voor mij.

Het is dan wel in mijn Stad Groningen waar ik jaren heb gelopen en gewoond, waar ik vele liefdes heb gekend en versleten, mijn carrière als acteur, later regisseur en uiteindelijk drama docent ben begonnen, al is de opmerking dat Groningers stug zijn  niet meer erg geloofwaardig meer, zeker niet als je dit toch ziet.

Een grotere tegenstelling kan je niet zien met dat wat zich in de rest van Nederland afspeelt..  

Mij schiet te binnen dat ik op facebook las dat iemand opriep om allemaal om 21.00 voor de deur van hun huis te gaan staan,... ik kon het niet laten en als opmerking geplaatst.. leuk aan de binnenkant staan met elkaar. dat is pas lef...

Heb er geen reactie op gehad, misschien was dat toch niet helemaal de bedoeling...

Bijzonder schrijnend vind ik dan dat ik dat deel van Nederland woon waar zoveel gedoe is om die avondklok.. terwijl in de stad waar ik vele jaren heb gewoond, dan op de grote markt, in de sneeuw dit is geschreven door iemand die wel op straat mag, maar toch nog even denkt aan iedereen  die niet naar buiten mag

Er gaat inderdaad niets boven Groningen, en ondanks dat het een nuchter volkje is..  blijkt dat ze toch ergens daar een groot voordeel van hebben..

Kortom zo kan het ook...  daarom het prachtige lied van Blof : hou vol, hou vast.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten