zondag 2 juni 2019

Wandelen in Heilo

Zondag is mijn Cross xxl dag, lekker fanatiek aan de slag en vooral veel zweten en zorgen dat ik fit blijf.. Ondanks mijn vakantie in Spanje waar ik toch iets anders heb gegeten dan ik gewend ben. Wel veel gelopen heb, maar dit was meer een vakantie van kleine stukjes lopen en veel in de bus zitten. dus ach zoveel stelde dat niet voor.. maar goed. het resultaat was wel dat ik toch nog 2 kilo kwijt ben geraakt.. dus dat gaat nog steeds goed.

Zondag ging ik meteen na de cross door naar Heilo waar vrienden Nadira en Albert wonen, om ze te verrassen met een afgesproken bezoek.

Eerst natuurlijk gesport, 60 minuten lang allerlei oefeningen doen. mijn lichaam lijkt het ontwent te zijn, maar dat weet ik niet zeker. maar ook dat komt goed.
Daarna in de auto dus naar Heilo, de rit is goed te doen en ik deed er best snel over om eerlijk te zijn, ik heb genoten onderweg. het is zo lekker dat je auto kan rijden en kan genieten van dat wat je ziet.. en vooral omdat het heerlijk weer is.. is het extra genieten.

Bij aankomst stonden Albert en Nadira al op het grasveld te zwaaien. Nadira in een prachtig jurkje, :-), dus dat was een bijzonder. ik voelde meteen geen bezoek meer maar een gast.

Ik mocht mee en kreeg een plek aan de grote tafel op het terras, waar meteen de heerlijke thee werd gebracht maar ook de lunch al klaar was. heerlijk bijzonder brood met kaas en wat ik meer wilde. het was een goed en meer dan genoeg..

Daarna zijn we gaan wandelen door Bergen. als ik dat goed heb onthouden, een pittige wandeling door de bos en af en toe pittige heuvels, mul zand, als op het strand, van dat vermoeiende zand waarbij je alleen maar denkt.. dat wil ik niet..  maar ik moet me er wel door heen zweten.

Tussen door op een terras gezeten waarbij ik de obers er sterk van verdenk dat ze geen spa blauw maar duinwater serveren, dus tapwater zeg maar, beter bekend als gemeente pils of gewoon water. omdat we een open flesje kregen en dan ga ik toch twijfelen.. heb vergeten om te vragen om een dichte fles.. maar dat mocht de pret niet drukken, het was gewoon leuk met elkaar.

De terug weg was ook een mooie wandeling naar de auto, door een bosrijk gebied. 
Aangekomen bij de auto, gingen we naar huis terug, waar eerst een prachtige plank met toast en kaasjes en nootjes voor mij klaar stonden, waarna de hoofdmaaltijd kwam, een heerlijke gevulde paprika, zo lekker gemaakt dat ik dat zelf niet kan en het vulde als wat. maar ja met 10 toasjes in de buik is een kinderbuik al snel gevuld. Daarna een creatief toetje van Albert, die trouwens ook de gevulde paprika heeft gemaakt,  met aarbeiden, met lactose vrije slagroom met daarop een hagelslagkorrel en kokos vanille ijs maar dan voor vegan. waarvan ik echt onder de indruk was, omdat hij zo lekker smaakte

om 20.10 vond ik het tijd om terug te gaan naar huis, tenslotte moet ik maandag weer aan de bak, moet ik een studie dag bijwonen in in Amersfoort. en dan nog een paar dagen en dan ga ik naar Parijs. nu al zin in

Wederom een heerlijke zondag met lieve mensen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten