zondag 23 juni 2019

ja tropische temperaturen

Als de voorspellingen kloppen dan gaat het een hele warme week worden.. 
ik kan me er op verheugen.. het is wel warm, maar ik verheug met op de avonden lekker op het balkon zitten met een goed boek, kletsen met mijn buurvrouw op de galerij, een lekkere wandeling door de natuur of langs het meer.. gewoon de loomheid van de dagen die ik koester.... 

Daarom gisteravond het was een heerlijke zwoele zaterdagavond, maar snel de ramen gelapt.. en ja ik weet hoe het moet en nee ik kan het niet.. ik heb meteen een mooi streepmotief of mijn ramen. maar je kan wel weer er door heen kijken, okey niet door het raam van de kamer, het grote raam kan ik alleen aan de binnenkant doen, maar de buitenkant is niet te doen helaas. wie ooit deze flats heeft bedacht en niet heeft nagedacht over de ramen die je niet kan wassen op de derde of vierde etage ik heb geen idee maar die architect heeft kennelijk geen idee gehad dat er echt mensen gingen wonen.. die ook nog, wat een gruwel, schone ramen wilden hebben.. maar ach ik heb weer een mooie poging gedaan en we zullen zien. tijdelijk genieten van de schone ramen.. wel bizar vind ik dat het water zo zwart is terwijl ik geen kaarsen brand..  zal toch wel stof zijn of zo iets anders ondefinieerbaar vaags

De nachten dat je in je bed ligt en bijna niet kan slapen van de hitte is wat minder geslaagd, ik heb namelijk geen airco al zou dat wel een geweldig iets zijn in mijn slaapkamer maar helaas kan dat niet in mijn flat. dus ik zal moeten genieten van de zomer met af en toe een zweet nachtje... maar laten we eerlijk zijn.. de opmerking zweten is vet dat huilt omdat het afscheid neemt... zegt veel, dus het maakt niet uit hoe en waarom je zweet..  je zweet zeg dus maar dag tegen het vet.. ik ben een gelukkig mens ik zweet veel en vaak.

Komende twee dagen, voorzichtig als we zijn op school, hebben we maandag en dinsdag een tropen rooster. een 40 minuten rooster, dat houd dus in dat we korter werken en de leerlingen eerder naar huis mogen. is ook prima zo aan het einde van het schooljaar, als je het nu nog moet hebben van de volle uren heb je toch iets niet goed gedaan. Denk dat je altijd zo moet plannen dat je tijd overhoud aan het einde van het jaar voor het geval er uitval is of dat je ziek aan het worden bent... dat zou mooie zijn.

De zondag was een opwarmertje voor mij, heerlijk relaxt gedaan.. eerst de cross xxl, ik was wat laat, kon zoals te verwachten moeilijk op gang komen, maar het is wel gelukt gelukkig, De training was weer als vanouds. zwaar. pittig maar wel weer erg leuk en gezellig... Het einde was een ramp.. namelijk wederom rondjes rennen, en ik denk altijd, ik haal het niet en toch, ik  loop te tellen 1,2,3, etc tot 10 en dan weer opnieuw, zo bouw ik mijn adem op en hou ik mijn ritme. het is niet snel maar ik loop ze wel uit zelfs in deze hitte

Daarna naar Leiden. ik wilde de tentoonstelling zien die er zou zijn, helaas was ik veel te vroeg komt pas 12 juli wel een ander mooie, kleine tentoonstelling gezien. nl over helden.. erg boeiend wederom. De Lakenhal is weer net open, dus ik wilde het wel zien, ik verdwaalde eerst onderweg naar de Lakenhal, maar uiteindelijk heb ik hem gevonden. ze zijn uitgebreid met hun zalen, alles is iets anders ingericht, maar ik weet nooit goed wat het is, je krijgt een plattegrond en het is net alsof iedere verbouwing meteen er voor zorgt dat je totaal de draad kwijt raakt, het word heel onoverzichtelijk.. en ik heb voor mijn gevoel de helft niet gezien.. ik was er binnen een half uur doorheen. en heb echt gekeken.. Ik herinner me grote zalen met mooie spullen en veel schilderijen. ik heb er ooit , bijna een hele middag doorgebracht, nu dus slechts een half uur.. was blij met mijn museum jaarkaart. anders zonde van het geld..

Daarna lekker thuis toch even stof gezogen, zag dat mijn toiletvloer wel heel stoffig was.. en de rest van het huis ook wel eigenlijk..
daarna in de ruststand.. morgen weer aan de bak.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten