zondag 9 juni 2019

Parijs dag 4

(Waarschuwing vooraf.... de komende 5 dagen zullen er natuurlijk blogjes verschijnen over mijn tripje naar Parijs! soms zullen er rare zinnen in staan, of nog erger soms woorden die niet goed te lezen zijn.. mijn excuses er voor, vooraf.. omdat ik alles zal schrijven op mijn telefoon en ik het niet altijd na kan lezen op taal, spel of rare woorden fouten.... , maar laat je de lust niet ontnemen om er toch van te genieten)

Na een zeer intensieve dag gisteren,  veel gelopen maar gewoon versleten benen hebben we vandaag besloten om het iets rustiger aan te doen. We staan iets vroeger op omdat ik een uitje heb geregeld naar het Fundation Louis Vuitton. Heb dat dus niet handig aangepakt... stomme ik. Kwart over acht beneden, om 10 uur het busje om 11 uur het museum in. Kortom een haastige ochtend. Wel al besloten dat we maandag rustiger doen, we hebben tenslotte dan een reismidddag. Het mooie is dat de Ns iets aardigs heeft gedaan, we zitten in dezelfde coupe en ook nog naast elkaar.. hoe grappig is dat.

De nacht was wat onrustig, dit kwam door nieuwe buren die nog niet door hadden hoe gehorig het hier is, dus nogal veel lawaai hadden. Na drie keer heel hard hoesten was de boodschap niet duidelijk. Maar door met iets luidere stem te zeggen stilte aub in het Engels , viel er een weldadige rust op de eerste verdieping.

De wekker ging vroeg, te vroeg. Maar we hadden een goede reden, we wilden naar het museum van Fundation Louis Vuitton. Dus om 10.00 stonden we dank zij Rick mijn metro kaart op de plek van bestemming, dus mooi op tijd , we konden zo met het busje mee, waren er dus om 10.20, iets te vroeg om eerlijk te zijn, foutje in de planning, we konden pas om 11 uur naar binnen dus tja.. dan maar een rondje langs het prachtige gebouw. Architectonisch een hoogstandje. We hebben er lopen smullen samen.

Om 11 uur naar binnen, de tentoonstelling beneden was mooi en goed maar we zijn er door heen gevlogen er waren veel grijze pruiken, creatieve kapsels en dito bril en heel veel telefoons
Die foto’s maakten, een beetje het Louvre idee bij de Mona Lisa maar dan bij elk schilderij. Dus zijn we naar de andere wat moderne tentoonstellingen gegaan. Dit was voor ons interessanter al was het omdat er bina geen mensen waren. We hebben er veel tijd doorgebracht samen in het museum. Na het museum zijn we het park in gelopen en hebben we genoten van de natuur. Het was een soort van ponypark Slagharen en Duinrell samen, leuk om te lopen.

Daarna met het busje terug naar de stad waar we op zoek zijn gegaan naar de bekende warenhuis met Eem prachtig dakterras en prachtige binnenkant. We zijn daar wezen kijken en ze hadden er nu een   Loopbrug naar het midden met een doorschijnende bodem, geweldig gewoon. Daar ben ik natuurlijk over gelopen terwijl de mannen stonden toe te kijken met samengeknepen billen. Zij zagen wat ik voelde , nl dat de brug giga bewoog.. kortom het was geweldig, ik vertrouw erop dat als er al zoveel mensen voor mij er op zijn geweest het gewoon goed is.

Na dit spektakelstuk te hebben volbracht, nog wat geshopt, nope niks gekocht, terug naar het hotel waar we ons hebben opgefrist en daarna de stad in om wat te een, voor een vegetariër is het op dit moment nog geen paradijs, maar dat gaat vast komen. Toch prima gegeten nl warm brood ( 1 plak in 4 stukken)met diverse stukken kaas en een groene salade.. het vult. Als toetje een witte dame genomen
Teug in het hotel ingepakt, de kleding in de koffer en naar bed morgen nog even in Parijs, dan is het alweer voorbij, moet ik 6  weken wachten totdat ik weer weg kan... we zullen het er mee moeten dien.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten