zaterdag 8 juni 2019

Parijs dag 3

(Waarschuwing vooraf.... de komende 5 dagen zullen er natuurlijk blogjes verschijnen over mijn tripje naar Parijs, soms zullen er rare zinnen in staan, of nog erger soms woorden die niet goed te lezen zijn.. mijn excuses er voor, vooraf.. omdat ik alles zal schrijven op mijn telefoon en ik het niet altijd na kan lezen op taal, spel of rare woorden fouten.... , maar laat je de lust niet ontnemen om er toch van te genieten)

Na een heeelijke nacht, heerlijk geslapen, iets te lang liggen snoozen. Doe het nooit maar de tijd was om voordat ik het doorhad. Dus haasten.  Snel naar beneden waar de jongens nog  niet waren. Was ruim op tijd. Samen ontbijten in de stad. Daarna de stad ik de Sacre cour wilden we zien en ook rondlopen door Mommatre, erg mooi. De grote kerk niet in, erg lange rij. Rustig terug en onderweg naar Center Pompidou,  we liepen langs een gebouw en nieuwsgierig als we zijn gingen we er kijken. Bleek een museum, expositie ruimte te zijn dus daar zijn we naar binnen gegaan.  Bijzondere tentoonstelling daar, erg mooi, prachtige schilderijen maar ook sculpturen. Genieten dus.   Een afdeling met  Afrikaanse kunst sloeg minder aan, dus daar waren we snel doorheen.

 Daarna onze  weg vervolgt naar centre Pompidou , bij aankomst eerst naar de vijver gelopen waar de sculpturen staan die bewegen, al stonden ze nu stil helaas. Ik heb de knapen meegenomen. Naar een oud kerkje, waar de vorige keer een prachtige expositie was van veel moderne kunst. Helaas was deze kerkje in de renovatie dus was er wel iets maar niet echt veel te zien, wel een mooie kerk om te zien. De crypte was ook open dus dat was helemaal mooi.

Daarna het Centre Pompidou in, de exposities van een vrouwelijke fotograaf en de connectie tussen de kunst en en prehistorie was niet echt boeiend. Dus daar waren we snel doorheen. Echter het echte museum was geweldig mooi, mooie dingen. Zeker de moderne kunst afdeling, ik heb er genote.

Daarna, met afgesleten voeten en stadsbenen aan de thee... en wie Rock en Chris kent weet dateert gebak inhoud... vandaag was een suikerrijke dsg in ieder geval.

Daarna terug naar het hotel, even bijkomen om daarna in de stad wat te gaan eten. Leuke tent, het was genieten wederom. Ik wilde iets warms bestellen maar ik heb dus een heerlijke salade gegeten, tevens een heerlijk dessert na die tijd. Gelukkig lopen we veel dus het gast goed komen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten