maandag 12 november 2018

Rotterdam Booymans

Zoals wel vaker als ik met vriendin Kitty besluit om met de trein ergens heen te gaan, lijkt er een soort van vloek op te rusten.. We hadden afgesproken naar Rotterdam te gaan, Kitty had een uitnodiging van de Bank Giro Loterij om een feestdag bij te wonen voor alle deelnemers in Zuid-holland om samen te komen in het Booymans van Beuningen om daar oa de tentoonstelling van Rubens te bezoeken. Er waren lezingen, er waren dansvoorstellingen, er was een rondleiding etc. kortom voor de ware kunstliefhebber een must.

Zoals k al schreef, een soort van vloek, terwijl ik op mijn trein stond te wachten, bleek die van Kitty niet te gaan, die van mij 10 minuten later, gevolg dat we dus onze aansluiting naar Rotterdam misten.. dus we kwamen wederom later aan dan gepland. De wandeling door de stad is prima te doen, we hebben heerlijk gelopen en genoten van de stad met als zijn prachtige herfstkleuren.

Bij aankomst bij het museum bleek er een rij te staan van hier tot gunter, ik slim als ik ben zei tegen Kitty kom we pakken de oude ingang. . slim bedacht, uitvoering minder omdat bleek dat deze nu dus wel open is maar niet voor de mensen die kwamen voor de bank giro loterij.. dus tja..wij terug in de lange rij.. Het verliep vlot, we gingen naar binnen, Kitty in de rij, ik naar de kluisjes jassen en paraplu opgeborgen, Kitty kreeg een prachtige gouden band, ik ook, twee muntjes voor een kopje thee en een stukje, je kon het net zien, brownie maar ja  een gegeven paard mag je niet in de bek kijken dus we hebben er heerlijk van genoten.

We zijn het museum ingegaan, maar wat was het druk, we konden de lezing niet meer volgen, deze was vol, de rondleiding ook, de dans van Scapino konden we wel bekijken, maar daar stond het zo vol dat we alleen af en toe een hand zagen.. maar de muziek was wel erg mooi om van te genieten.

Toch konden we niet zo genieten van deze tentoonstelling wegens de drukte die er was, je kon nergens goed bij komen of goed bekijken, wat jammer is omdat er denk ik wel mooie stukken tussen kunnen hebben gehangen, maar dat weet ik dus niet zeker.

Om half 4 besloten we dan ook maar om weg te gaan, om eventueel in Leiden langs het Volkskundig museum te gaan om daar te kijken naar Bali. Helaas hier was de trein ook weer de spelbreker van het verhaal, via metro kwamen we aan maar de trein die we moesten hebben stond er al, helaas was het wat jammer dat hij wat laat vertrok zodat we pas rond 17.00 op het Leiden waren, dus hebben we maar afscheid genomen..

Het was een heerlijke middag dat zeker en we hebben ook erg genoten van elkaars gezelschap, zeker toen we het hokje bezochten met de rode dotten.  








Geen opmerkingen:

Een reactie posten