zondag 4 november 2018

omdat ze zo graag...

Mijn moeder, inmiddels 84 jaar oud, had gezegd dat ze zo graag nog een keer mijn huisje wilde zien, ze wilde graag mijn nieuwe keuken en badkamer echt zien en niet via foto's.

Dit zette me aan het denken, ik dacht als ze dat zo graag wil dan moet dat toch te regelen zijn.. maar hoe...

Soms denk je eerst te moeilijk, je bedenkt het kan met de trein, dan pik ik haar op bij het station in Utrecht en dan ga ik wel met haar terug naar Alphen.. onzin natuurlijk.. het kan ook anders.

Ineens, hoe dat kwam, weet ik niet, zag ik ineens het licht.. ik kan natuurlijk altijd mijn broer vragen of hij zin en tijd heeft om samen met mijn schoonzus en eventuele de kinderen mee om mijn moeder mee te nemen naar mij.. Als Alphen aan den Rijn naar Musselkanaal kan, dan moet dat toch ook andersom kunnen zou ik zo denken.. dus ik heb dat aan mijn broer gevraagd.

Het was in het begin wel wat gedoe om een datum te prikken, mede omdat mijn agenda behoorlijk vol zat, maar ook omdat mijn broer vaak pas een week van te voren zijn rooster wist. toch lukte het en zo gebeurde het dat ik afgelopen zondag bezoek kreeg uit het hoge noorden,..

Keurig om 13.00 kwamen ze aan mijn moeder had in haar enthousiasme gezegd dat ze om half 1 er zouden zijn maar ik ken mijn broer en zijn gezin, als ze half 1 zeggen kun je er met gemak een half uur bij rekenen, omdat zij nooit op tijd wegkomen van huis.. dus dat was geen punt.. Ik weet dat en dat is prima.

Het was zo gaaf om mijn moeder te zien stralen, dappere dodo die tassen vol met hardebroodjes mee had genomen omdat ze het zo leuk vond om hier te zijn. Ze was inderdaad helemaal enthousiast over de keuken en over de badkamer maar nog meer dat ze toch mijn huisje in Alphen aan den rijn heeft gezien.

Het bijzondere is wel dat we al pratende erachter kamen dat ik bijna al 24 jaar in Alphen aan den Rijn werk, waarvan 23 jaar in mijn flat woon. is wel even schrikken, wat vliegt de tijd dan toch ineens. Ineens ben je oud... lijkt het.

Na een heerlijk ontvangst met een stukje chocolade taart, koffie  en veel gepraat etc,  zijn we in de loop van de middag langzaam in het avondeten aangekomen. Van te voren had ik al een grote pan pompoensoep gemaakt, met een klein groentetaartje, een salade,  diverse broodjes, met smeersels en als toetje een heerlijk bakje straciatella ijs met natuurlijk de onvermijdelijke slagroom.

Het vloog om deze middag en wat is het heerlijk om te zien dat je moeder zo gelukkig is met zo iets kleins  en het is genieten zon dag

De belofte van mijn broer en schoonzus dat ze dit vaker gaan doen staat en dat is wel lekker omdat je elkaar zo vaker ziet en ik niet altijd op en neer hoef naar het hoge noorden..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten