zaterdag 19 mei 2018

Schermerstad Leiden


Eens in de twee jaar bij mijn weten is er weer Schemerstad, dan ga je met een bootje over de grachten van Leiden, om diverse theaterstukken te bekijken vanaf het water. 

Tot dusver hebben we nooit echt geluk gehad met het weer, het was koud, het was brrr, het was soms nat.. maar dit keer hadden we geluk, 

Gewapend met mij dikke vest, met een vliesdeken, met een extra trui, een fles water vertrok ik om half 6 richting Els haar huis. Daar kon ik mijn auto parkeren en dan zo naar de trein lopen. 
We hadden afgesproken elkaar te treffen op de Beestenmarkt waar zij met Alie zou zijn, en Kitty zou daar ook naar toe komen. 

Aangezien we alle vier toch wel een soort van hongerige wolven zijn moest er natuurlijk van te voren met elkaar worden gegeten, dus  hebben we heerlijk gegeten in een restaurant (Olive Garden)  waarvan ik dacht dat het dicht was. Gelukkig niet dus. Helaas moest ik iets later aanhaken wegens een crisis geval op school, maar dat is goed opgelost.

Ik moet zeggen het voelt wel erg goed als man met "mijn harem" op pad. Ik denk dat ik het een stuk slimmer doe dan de meeste sjeiks, ik laat ze alles zelf betalen. ze mogen genieten van mijn gezelschap... Dat is natuurlijk onbetaalbaar..

We zijn met elkaar naar de opstap plaatst gelopen en ons ingelogd, we mochten mee. We zaten in een prima bootje, niet al te vol, dus dat scheelt weer. Daarnaast was het zo dat de schipper prachtige zwarte fleece dekentjes had dus daar konden we heerlijk gebruik van maken. Ze waren netjes zwart.

We zijn langs diverse voorstellingen gegaan, incluis twee schemerlampjes, dat zijn voorstellingen die er zijn maar waar je niet aanmeert. je vaart er langs. De ene was wat minder, de tweede vond ik prachtig.

Het stuk wat voor mij er echt uitsprong was die van de oude mannetjes die in een bootje wilden stappen, het waren jongen jongens maar die speelde de rol prachtig van een oude man. deze voorstelling had ik niet willen missen, ondanks dat het gegeven heel simpel was maar zo leuk uitgevoerd met de nodige spanning.

Het varen met een boot heeft ook zo zijn eigen charme, daarnaast is het heerlijk om rond te kijken in Leiden vanaf het water.

Om 0.22 haalden we de trein om terug te keren naar het wonderschone Alphen.

Het was een avond voor schemer, gezelligheid en zeker weer voor herhaling vatbaar.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten