woensdag 9 mei 2018

Rotterdam here i come

Aangezien mijn afspraak in Amsterdam niet door ging wegens het te warme weer, ik daar geen last van heb, besloot ik gisteravond, als ik op tijd wakker zou zijn, ik dan ook lekker naar Rotterdam zou gaan.

Al een tijdje zit in mijn hoofd dat ik graag de expositie in de Kunsthal wilde zien, de plaatjes raakten me die ik zag en dat wil ik dan met eigen ogen zien.

Dank zij de noeste arbeiders bij het winkelcentrum, die keurig om 7.30 met drilboor en al zoveel lawaai maakten dat ik dus mijn bed uit ben getrild, en dit keer niet op een aangename manier, maar het voordeel was wel dat ik dus meteen naar Rotterdam kon.

Na lang wikken en wegen besloot ik om de trein te nemen, dat scheelt een hoop gedoe met parkeren en zoeken van metro. Mensen die mij kennen weten dat ik nogal een chaoot ben met het zoeken naar plekken, leve de tom tom, dus ik zoek me soms suf naar plekken waar ik al vaker ben geweest, zelfs met tom tom presteer ik het om te verdwalen.

Ik vond de uitdaging om bij Rotterdam Centraal te komen al een mooie, en daarnaast ook nog de goede tram naar de Kunsthal en ook nog. de uitdagingen blijven komen, uitstappen op de goede halte bij de kunsthal.. ik ben een expert in dat soort dingen te vergeten.. maar ach als man van de wereld die bijna al metro's in diverse grote steden doorheeft, moet dit in Rotterdam toch een eitje zijn zou je denken.

Expeditie Kunsthal begon goed. mijn auto en het station in Alphen kon ik vinden.

Daarna was het even zoeken waar ik ook alweer moest zijn maar eigenlijk wijst zich dit vanzelf...
In Rotterdam was het ff wat lastiger op het centraal station, daar moest ik namelijk echt zoeken naar de plek waar ik op de tram kon stappen, stond natuurlijk bij de verkeerde perron voor tram 8, die de verkeerde kant op ging. Gelukkig ben ik slim genoeg en had ik al snel bedacht ik moet ergens anders staan, dus dat is goed gekomen.

De kunsthal wat een prachtige expositie was daar,. ik heb er genoten, wel lastig vind ik het dat er heel veel schoolkinderen rondliepen met hun juffen en die moesten een soort van rondleiding, speurtocht doen in het museum.. leuk voor de kids , minder voor het publiek.. gisteren was er ook al in Centraal Museum een aantal gidsen die daar met bejaarde dames rondliepen en een rondleiding gaven, erg leuk voor deze dames , maar wel lastig als je wat wil zien, omdat ze niet alleen bij die ene jurk staan maar het hele pad bezetten...  zo ook de pubers die er waren.

Toch is deze tentoonstelling een aanrader. ik heb er echt genoten. Wel vond ik het jammer dat er maar een paar zalen open waren, de rest was dicht omdat men bezig was met het opzetten van de nieuwe exposities en er komt een mooie, daar wil ik ook heen, die van Victor en Ralpf..

Daarna, ik had toch tijd over naar het Booymans, waar de expositie Babel was,  ik heb meer genoten van de algemene tentoonstelling, dan van de expositie Babel, hij was wel grappig maar ik begreep de opzet niet. je moet een heel stuk door oude schilderkunst heen worstelen, dan kom je uiteindelijk aan het einde bij het schilderij Babel, en dan moet je dat hele eind weer terug lopen... goed voor de stappen teller, maar totaal niet leuk.. Ik wilde eigenlijk de tentoonstelling Big zien maar die was al weg begreep ik.  Het was grappig er zat een hele groep ouderen van 70 en hoger en ik kreeg meteen het Hendrik groen gevoel.. ze gingen met elkaar uit eerst koffie met gebak en dan het museum in. geweldig.

Heerlijke geluncht in Booymans en daarna met de tram terug naar het station, de trein die ik pakte ging over Leiden en aangezien ik toch de tentoonstelling over sieraden wilde zien, ben ik uitgestapt op het centraal, naar het museum te lopen en te ontdekken dat ik deze expositie niet echt interessant vond.. laat ik het zo zeggen het is niet mijn ding..

De boeddha zaal moest ik heen, doe ik altijd als ik er ben, ik wil daar dan even 5 minuten in alle rust zitten en genieten. dit keer ging het mis, er zat, juist alweer een groep met leerlingen en een docent de ze de opdracht gaf om te schetsen in deze ruimte.. weg rust, dus ik ben totaal niet zen weg gegaan..

Ik moet bekennen het was een rondje Rotterdam en leiden Cultureel, het klinkt veel maar ik heb vrienden die doen het zelfde rondje maar dan met eten.... dus in Rotterdam koffie met gebak. en later de lunch om uiteindelijk te eindigen in Leiden met koffie met weer gebak en nog eten ook. dan doe ik het toch verantwoord volgens mij.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten