zondag 20 maart 2016

was het maar waar...

Ach soms is een zaterdag een zaterdag vol leuke en spannende dingen, maar oh zo vol, en zo druk maar o zo leuk om er toch niet tegenop te zien. Al komt die man met de hamer wel om de hoek kijken als de wekker gaat, maar goed het moet, deze dag moet ik overleven.

Me even moeizaam uit het bed geworsteld en hup op weg naar Bleiswijk om daar deel te nemen aan de halfjaarlijkse bijscholing van de lotusinstructeurs. In de ochtend was het wat saai, we kregen een voorlichting van Kryolan, over de diverse soorten grime etc. Het leuke was wel dat ik toch ondanks dat ik even dacht wat moet ik hiermee, wat leuke dingen heb gekocht om te gebruiken bij de lotus. Dus dat is wel erg lekker ook. De middag moesten we bij een ander een aangezichtsletsel grimeren en tevens de enscenering bedenken. Dus ik ben maar even aan de slag gegaan met Yvon, Yvon heeft bij mij een prachtige wond gemaakt op mijn kin, ik was dubbel geklapt en klaar. Bij Yvon heb ik een stuk metaal in haar neus laten vallen toen ze de kast aan het opruimen was. Kortom het was een leuke middag, terwijl ik echt in het begin dacht wat een gedoe. We waren ook heerlijk op tijd klaar wat mij nog even de kans gaf om naar de action te gaan om wat spullen te halen voor school en voor mezelf.

Daarna meteen door naar Frans, daar snel onder de douche, me netjes aankleden en klaar zitten tot Christian ook zou komen, lekker met z'n drieën zitten te praten over van alles. Lekker zitten eten met elkaar en daarna toen Rick ook was aangekomen lekker het spel 30 seconds gespeeld. Wat is dit toch een heerlijk spel, je ligt af en toe slap van het lachen over de tafel. We hebben het inmiddels zo ver dat Christian en ik met 1 puntje achter staan, maar ja we dachten de vorige keer hebben we zo dik gewonnen laten we de andere twee ook even laten winnen, dit halen we de volgende keer wel weer in met elkaar. Dus dat komt wel goed.

Het leuke is dat Christian en ik vaak hele kromme beschrijvingen geven, maar aangezien we toch aardig op dezelfde golflengte zitten, we elkaar begrijpen en dus tot ongekende antwoorden komen. Op het moment als ik iets heel duidelijk zeg, krijg ik alleen maar een wazige blik, dus ik heb me maar voorgenomen om vaag te blijven met foute aanwijzingen. 
Al is er soms ook bij mij wel een hiaat aan kennis, op aardrijkskundige gebied kom ik niet ver, maar dat geeft ook niet, zoals Chris dan zegt: "Het geeft niet..." 
 

Kortom het was weer een heerlijke avond en ik heb weer genoten. 
Tijdens de avond kreeg ik nog een berichtje van een oud leerling van mij dat zijn vader was overleden na twee jaar strijden tegen Kanker. Dat wil ik toch ook hier neerzetten omdat ik dat heel erg voor hem vind, maar hij had het zo mooi verwoord op instagram. Ik heb voor hem op de avond, nog snel een flard geschreven en kreeg de foto van zijn hand op zijn vaders handen nadat hij was overleden. Zo mooi daarom zet ik die flard hier ook even neer als afsluiting



vaders handen

afscheid van hem
die zijn leven lang
voor mij heeft gezorgd
afscheid na zijn strijd
hij mocht gaan
stille momenten
van het aanvaarden
dat ik zijn zoon
voor altijd
mag zijn
(Voor Damien)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten