zondag 4 oktober 2015

oneliners (2014-19)


Schilderkunst is verzet tegen verlies
(Simon Schama)

Ze leefde het liefst in gestolen tijd: iets
afspreken en het dan niet doen. Dat was de opperste vorm
van vrijheid voor haar.
(Componist/pianist Martin van Dijk over adele bloemendaal)

De waarheid is nergens lid van
( K.Schippers)

Zomer: jaargetijde waarin kinderen de deuren
dichtgooien die ze in de winter laten openstaan
(Auteur onbekend)

Ik begrijp niets van ballet
alles wat ik weet is dat in de pauze
de ballerina's stinken als paarden.
(Anton Tsjechov)

Iedereen wordt zwijgzamer als hij
ouder wordt. In het algemeen is er
ook meer om over te zwijgen
(Auteur onbekend)

Toeval is het pseudoniem van God
( Delphine de Ciradin)

Er is geen lift voor wijsheid,
ze gaat trapsgewijs
(auteur onbekend)

Mijn moeder was dol op kinderen.
Ze zou er alles voor gegeven hebben
als ik er een was geweest.
( Julius Henry Marx)

Ik geloof in grote gezinnen
iedereen zou tenminste drie
echtgenoten moeten hebben
(Zsa Zsa Gabor)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten