maandag 19 oktober 2015

Krakau dag 1 aankomst

Verhaal niet helemaal af wegens een storing op de i pad

Vanochtend al heel vroeg wakker, het was onbegrijpelijk maar om 7 uur toch maar mijn bed uit. Nog even wat rond lopen te klooien, nog snel een paar keer op en neer naar de stad, om wat dingen te regelen. Ja hoor de brug is weer open, de brokstukken van de andere brug zijn opgeruimd en dus kan de brug weer open voor de scheepvaart , kortom ik stond meteen alweer voor een open of dichte brug. Dat ligt er aan hoe je kijkt.

Nadat alles was geregeld ff de Buuf geappt. Om te vragen hoe laat zij naar Groningen zou gaan, wie weet konden we samen naAr Schiphol. Dit kon gelukkig, dus om kwart over elf bij haar aangebeld en zijn we samen naar de halte van de interliner gegaan.  Lekker kletsen, ondertussen de bestellingen voor de bundels op de bus gedaan, de verkoop gaat goed, de eerste druk,is bijna uitverkocht.

Samen de bus in, die erg vroeg was maar dat was niet erg, kletsen is heerlijk en samen ging de tijd erg  snel. We waren vroeg op Schiphol, dus nog samen een kop thee gedronken met een cranberry muffin,  daarna zag ik vriendin Kitty al aan komen lopen en konden we afscheid nemen van Fenny en gingen we nog f lunchen. Heerlijke tosti gegeten.  Nadat het eten klaar was zijn we maar gaan inchecken, eerst de bagage, dat ging ff mis, ik deed de plakstrook op de verkeerde plek, dus achter mij veel gekreun en gesteun, ja dat krijg je er van als. Je veel reist en denkt het t weten.  Maar het ging dus heerlijk snel. Daarna naar de douane, daar was het stervens druk. We moesten lang wachten voordat we er doorheen konden, en ik begon hem al te knijpen dat we het vliegtuig zouden missen. Gelukkig ging het goed, we kwamen aan en konden vrijwel meteen instappen. De vlucht ging goed, wel ja,mer dat ze de vegetarische broodjes niet hadden maar de kip variatie, dus ik kon vriendelijk bedanken, maar kreeg keurig een koekje en een zakje met 6 cashewnoten , ze zijn duur ik weet het. Maar het is vreselijk lief natuurlijk.  Een korte vlucht,  we waren al om 16.10 op Krakau, dus dat ging snel. Daarna opzoek naar onze transfer, die stond aleurig te wachten en dus konden we meteen met hem meelopen naar zijn bus en naar het hotel.

Het hotel is een oud verbouwde pand, prachtig, alleen schrik er bleken een schoolreisje te zijn met pubers uit Engeland, die stonden toch te gillen. Dus Kitty vroeg meteen waar deze gasten sliepen, juist bij ons op de afdeling. We hopen opeen rustige nacht.

Natuurlijk was ik enthousiast, ik heb een kluisje, dus meteen proberen, tenslotte ken ik dit soort dingen, ervaren hotelgast als ik ben. Helaas, bleek deze  anders te werken, en ja ik kreeg hem niet meer open. Dus naar de receptie in mijn beste Engels uitgelegd wat er mis was en na 15 minuten zou de redder in nood komen. Ondertussen was ik in worsteling met mijn koffer, het slotjes systeem werkte niet meer, gevolg ik kreeg hem niet open. Dus extra hard aan het werk geweest uiteindelijk open gekregen, maar er moet een nieuwe koffer komen, ik denk dat die in Polen gekocht gaat worden.