vrijdag 1 augustus 2014

water en nog eens water

 
Ik weet het, het is inmiddels albijna een week geleden, als dit stukje verschijnt, maar toch, wil ik jullie niet onthouden van al het water in Alphen. Het begon erg leuk die maandag, ik stapte mijn huis uit, liep naar de auto en dacht nog, goh het regent.. en echt geloof me ik heb niet meer dan dat gedacht. Ik stap in mijn auto, en de wegen zijn wel nat maar niet meer dan dat. Dus ik naar Jawi om te sporten, zoals altijd op maandag, en eigenlijk altijd vroeg, ik moest dit keer vroeg ik zou met vriendin Kitty naar het Zuiderzeemuseum gaan, dus ik stond om 9 uur al voor de deur, okey ik ben in mijn teenslippers naar de deur van Jawi gerend, om maar niet al te nat te worden. Tijdens een omkleden komt er een man binnen, die zeik nat is, ik zeg nog heel grappig, goh kon u het niet ophouden. Die man lachen zegt nog gekscherend het is maar een buitje.. ja het is maar een buitje.. ik hoor het nog. Lekker wezen sporten, drie kwartier heerlijk genieten. Ik hoor wel wat gerommel van mensen die zeggen dat het nog steeds regent, en of het nog gaat op houden etc, maar goed wie ben ik. Ik pak mijn handdoek, bedek mijn haar en hoofd, geen paraplu mee natuurlijk, ik stap de deur uit, ik denk nog het is wel erg regenachtig, stap van de trap af bij Jawi, en sta tot ver over mijn enkels in het ijskoude water, gelukkig zijn mijn voeten, en de voet zeker, wel wat gewend, ze lopen tenslotte al heel wat jaartjes met mij mee, dus die zijn niet verbaasd, ik waad door het water, dat steeds hoger lijkt te komen, doordat ik vaart wil maken plons ik erg rond en ja hoor mijn broek ook nat.. dus ja ik schijn het ook in mijn broek te hebben gedaan. Bij de auto aangekomen, en dan blijkt weer hoe een gewoonte dier ik ben, ieder normaal mens zou gewoon zijn tas voorin gooien en zo snel mogelijk de auto in, maar nee, deze sukkel gaat eerst uitgebreid zijn tas met sportspullen achter in de auto leggen, en stapt dan pas in. kortom natte boel. Het wegrijden bij Jawi, was ff vervelend, omdat je toch denkt, trekt mijn auto dit, ik ben tenslotte gewend met oude autos te rijden, die het eigenlijk nooit doen als het erg vochtig is, maar goed, dit keer ging het goed, ik scheur richting, okey ik reed heel voorzichtig, naar de weg die ik moest gaan, en tot mijn stomme verbazing stonden alle auto's tot aan hun deur in het water.. gelukkig ben ik niet zo bang, al heb ik een hekel aan zwemmen, ik ben toch maar gaan rijden, via Kerk en Zanen, wilde nog even boodschappen doen bij de Aldi, maar ben dat maar vergeten, leek me niet echt zinvol dit keer. Dus naar huis, het was inderdaad afzien, maar wel leuk, en vooral die grote golven die je kon maken met je auto als je door de plas reed, helaas waren er geen fietsers anders was het nog leuker geweest voor mij. Kortom, ik was thuis, heb vriendin Kitty maar gebeld en maar het dagje uit afgezegd en ben maar begonnen met mijn kerstkaarten te maken, je moet wat, en ja ze zijn klaar, in de enveloppes en alleen nog adressen schrijven en postzegels plakken en klaar. dus dat gaat lekker. Tijdens de middag zag je van allerlei grappige dingen op Facebook verschijnen zoals de foto van een groot schip met daaronder de opmerking :" ondertussen in mijn straat", en advertentie op ruilen of verkopen op 0172, een oud leerling van mij , die een zwembad aanbied maar dat ze hem wel snel moeten halen wegens wateroverlast, en dat is dan dus gewoon de straat die op de foto staat, overvol met water. Ik vind dat zo lachen en dat maakt het dan ook weer erg leuk. Natuurlijk was er even paniek toen een dijk op doorbreken scheen te staan, maar dan is Alphen groot, en de bewoners van de bedreigde huizen zijn als een gek gaan helpen met de zandzakken te vullen samen met de brandweer. Vriend Martin dit nog krom liep van de spierpijn van de kettle bell, was de gelukkige die dat ook nog mocht doen. dus ja.. hij had de bonus. Ik ben in de middag nog even bij vrienden wezen kijken of het niet overstroomde bij hun, maar daar ging alles goed.Kortom het was een geweldige dag maandag, en spannend ook, maar ik heb genoten. Moest vreselijk lachen toen een vriendin vertelde dat ze haar vijver, in een regenpak, had uit staan scheppen omdat ze bang was dat haar vissen zouden verdwijnen. Ik heb alleen maar de opmerking gemaakt, dat ze er misschien beter een netje over kunnen doen als het nog een keer gebeurt.. maar of ze het doen, ik betwijfel het.
te koop zwembad

ondertussen bij mij in de straat

antwoord van vriend Chris hoe het bij hem in de tuin was
 

de straat naar huis
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten