vrijdag 8 augustus 2014

ook dat maakt het net weer even anders

 
Ik weet het, noem het kleinzielig, noem het bekrompen of wat dan ook, maar toch, ik moet er iets over kwijt, het zit me hoog. Een tijdje geleden werd ik met een foto geconfronteerd, van een meisje met een super lul, me de tekst die naar mij verwees. Ik heb hierop natuurlijk de persoon aangesproken die dit had neer gezet, met de vraag dit te verwijderen, omdat ik dit erg ongepast vond. Helaas, de persoon in kwestie weigerde. Hierop de beheerders van de site benaderd met de vraag of zij er iets aan kunnen doen. Heel correct kwam het antwoord, dat dit niet in strijd was met de regels van deze site, en dat ze geen probleem zagen hierover. Ik ben net niet kotsend naar de wc gerend. Ik ben daarop, misschien behoorlijk buiten mijn boekje gegaan, maar heb de ouders van die persoon gebeld, en gevraagd of ze hun kind tot de orde konden roepen, omdat dit ten na dele is van mij en ook mijn baan als docent, en dat het nergens op slaat. Dat ik best begrip wil opbrengen dat hun kind9zoon) dit soort plaatjes graag spaart en bekijkt voor zijn eigen plezier, maar dat ik daar geen onderdeel van wens te zijn, dan deze fantasieën. Maar goed, het is opgelost door het ingrijpen van de ouders, en het is verwijderd, niet nadat ik van des betreffende leerling nog een opmerking kreeg dat ik kinderachtig was, maar daar kan ik mee leven, dat mag hij vinden. Meer was ik geschokt over de reactie van de site waar dit stond, die toch wel aardig bekend staat als een goed en prima site.
Deze week werd ik geconfronteerd met een foto van doodgeschoten mannen, en ik weet, daar schrikken heel veel mensen niet meer van, maar ik wel, ik vind dit schokkend en zeker als er ook nog teksten bij staan over dat de honden hun verdiende loon krijgen en dat dit ze gegund is. Ik zie een soort van woede die ik niet gepast vind, zeker vind ik dat dit soort fotos niet op de site waar ze stonden thuis hoorden, zeker niet met deze opmerkingen erbij. Ik begrijp een hoop leed, als deze mensen voor jouw gevoel jouw land en je geloof kapot maken en een slechte naam geven, maar ik kan er niet bij dat je als jongere zoveel woede hebt over iets en dat je dat op deze manier moet uitten. Ik vind dat schokkend en het raakt mij emotioneel, met de vraag of de mensheid nog steeds niet heeft geleerd te vergeven en helpen met de wereld mooier te maken, zonder dat ze mensen die doodgeschoten zijn moeten laten zien met teksten over vieze honden, ze hebben mijn land kapot gemaakt etc. Geloof me, ik heb diep, heel diep respect, voor desbetreffende persoon, ik ken hem al heel lang, en ben zelfs met hem een paar dagen op vakantie geweest met een hele groep, maar dit laat een kant zien die ik niet kende, die me raakt, omdat ik niet begrijp hoe iemand zo ineens zo kan zijn. Nadat ik natuurlijk haarfijn had laten horen wat ik vond van deze foto en ook van de teksten die er stonden en dat ik er verdrietig van werd, dat hij op deze manier iets duidelijk wilde maken, wat kennelijk heel diep in de familiebanden zit en besproken is. De opmerkingen die kwamen vanuit vrienden van hem waren niet mis, ik zou het niet begrijpen wat deze mensen hun had aangedaan. Ik denk dan alleen maar, "jou aangedaan?" volgens mij zit jij hier veilig te wezen, en ben je gevlucht omdat het onveilig was. Okey  ze hebben je uit je land gedreven voor je gevoel, maar heb je het hier dan zo slecht nu? Maar nogmaals vanuit alle respect, ik begrijp dit niet en wil het ook niet begrijpen om eerlijk te zijn. Wederom heb ik een berichtje gestuurd naar de mensen van deze site, die het beheren, maar men vond dat het moest kunnen op deze site, zoals onderstaande berichtgeving aangeeft. Normaals ik weet het wel, ik moet me er bij neer leggen, maar wilde het hier ook neerleggen in een blogje omdat ik nog steeds denk dat het internet, de site, waar ik graag ben, vooral ook leuk moet zijn, en waar je dingen deelt met elkaar om zo elkaar op de hoogte te houden. Laten we vooral deze site en het internet daar voor gebruiken, daar waar we goed in zijn, elkaar vertellen dat wel elkaar liken, dat we elkaar zien en gezien hebben, dat we bij zijn vrienden te zijn.
Laten we het voorbeeld geven dat we geen fotos willen van doodgeschoten mensen, van naakte personen etc.
ik heb gesproken
 
 


Bedankt dat je de tijd hebt genomen iets te rapporteren waarvan jij denkt dat het wellicht in strijd is met de richtlijnen voor de community. Rapporten zoals die van jou zijn belangrijk om deze site  een veilige en prettige omgeving te maken. We hebben de foto die je hebt gerapporteerd omdat je vindt dat deze irritante of smaakloze humor bevat, gecontroleerd, maar zijn niet van mening dat de foto in strijd is met onze ....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten