zaterdag 2 augustus 2014

The Pokhara house (etentje)

Eindelijk na een tijdje rust in de eettent, konden we afgelopen zaterdag heerlijk met elkaar uit eten.
De keus was gevallen op The Pokhara house, Gantelplein 1, Wateringen. Ik had er nog nooit van gehoord maar begreep dat het een tandooori restaurant is met verschillende keukens, zoals nepalese, indiase, Tibetaanse gerechten. De kaart was veel belovend, dat kan ik niet ontkennen, en als vegetarier, had ik het dit keer echt lastig, er was zoveel te kiezen, en zo heerlijk allemaal. en nog betaalbaar ook.  Ik heb uiteindelijk, mijn mede tafelgenoten, waren er al uit, ware carnivoren als ze zijn, gekozen voor de gefrituurde groentes, met een deeg van kikkererwten, en dat was lekker, ik geef toe als je de foto ziet hierboven ziet het er wat minder lekker uit, maar het was goddelijk. Vooraf, kregen we een aantal naanbroodjes met daarbij 3 sausjes, wat heerlijk was als voorafje. Het mooie van dit restaurant vond ik wel, de rust die er is, ze haasten niet, ze komen niet aanrennen om je te bedienen, ze dringen geen drinken op, het is heel gemoedelijk daar te zijn. Geen obers die in je nek staan te hijgen. Na het voorgerecht, kwam na een tijdje het hoofdgerecht, ik had gekozen voor de indaase kaas in een speciale saus, met speciale kruiden aangemaakt. Daarbij was er gele rijst, met een groente schotel. Die was wat pittig vond ik, maar dat zou ook kunnen dat ik dat even niet aankon of zo. Maar wederom heerlijk en zo genieten dit eten, natuurlijk speelt het gezelschap ook mee, dat is altijd goed met elkaar. We hebben heerlijk zitten te kletsen en natuurlijk weer alles besproken. Na het hoofdgerecht over op de toetjes en een blanke dame is wel niet echt passend maar wel erg lekker dus als afzakkertje een blanke dame genomen. Na het eten kregen we een speciaal soort zadenbakje aangeboden, als zeep voor de mond, om zo de geurtjes van het eten weg te werken. Ik kende dit al uit een heel ver verleden, en weet dat je dit niet moet nemen, ik neem wel mijn 4 uur frisse adem spuitbusje, maar goed mijn mede tafelgenoten gingen er op in en namen een hap. Ineens was ik terug bij mijn eerst grote liefde, waarmee ik ook indias ben wezen eten, en waar ook een bakje langs kwam, met zaden, van alles wat, incluis bloemetjes, ik kende het al van een keer eerder daar eten, dus ik zei heel lief, dit is heerlijk, neem vooral een grote lepel vol met dit spul, en hij deed het.. nog dagen daarna kwamen er nog zaadjes, of bloemblaadjes uit zijn mond.. ik heb vreselijk gelachen, want ik had niet genomen, Dat hij me toen wel erg leuk vond, ondanks dat ik dit had gedaan, bleek wel, omdat we het samen toch bijna 10 jaar hebben volgehouden. Maar goed terug naar de tafel van nu, men was niet enthousiast over dit spul, dus ik blij dat ik het wederom niet had genomen. Het was weer een heerlijke avond met goed gezelschap en heerlijk zitten genieten van alles, het leven is weer goed zoals het altijd goed is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten