woensdag 27 augustus 2014

in de Tropen en Istanbul

 
Deze dag was wel erg bijzonder, eindelijk is mijn langverwachte wens, in vervulling gegaan, De hele zomer eigenlijk op een houtje gebeten, maar wel heel zinvol besteed, met vrienden bezoeken, met dagjes uit, twee bundels die zo goed als klaar zijn, en noem maar op, en nog steeds tijd te kort voor mijn gevoel. Maar goed, het is gelukt, het geld dat gespaard is kan nu goed en zinvol besteed worden, de reis naar Istanbul, is eindelijk na een hele lange zit bij de D-Reizen geregeld, ik ga naar Istanbul,  en ik heb er zin in, een stad dat ik heel graag wil zien, om de mensen die er wonen, om de sfeer, om alles, dus ik ben er klaar voor. We vliegen met Turkisch airlines en die hebben nog dat je gratis bagage mee mag nemen, mijn dag kan niet meer stuk.   Okey de verhalen die vriendin Kitty over haar ervaring was met het vliegtuig van Turkisch airlines dat het wel erg rammelde, 5 jaar geleden, vergeet ik maar even, dus dat komt vast wel goed. Het is immers 5 jaar geleden. We zijn na het regelen van deze reis, 3 uur later, op de interliner gestapt om naar Amsterdam te gaan, ik wilde zo graag naar het Tropenmuseum met vriendin Kitty, omdat ik vind dat ze daar moet zijn geweest, een prachtig museum, waar in mijn herinneringen prachtige dingen staan en het mooie is je mag overal bijna aanzitten, je loopt door straatjes die nagemaakt zijn, je zit in een echte nomaden tent, je komt in een cafe uit Cuba en noem maar op, het is prachtig je ziet deuren uit Marokko en noem maar op, alles is er en zo mooi en leuk. de tentoonstelling over de fotos van national grafic, was bijzonder zeker omdat ze dat meisje hebben opgezocht uit Afganistan die ooit op de voorkant stond. Er zaten prachtige fotos tussen,. Daarnaast een tentoonstelling over de vouw kunst uit japan met de kraanvogel, en die hingen er dan ook, prachtig een vlucht kraanvogels die je kon zien en bijna kon aanraken. maar net niet dus. Daarna nog naar Tropenmuseum junior geweest en daar kon je kijken naar een tentoonstelling over hergebruik van plastic, en ik moet zeggen ik heb daar met open mond staan te kijken, kralen gordijnen zijn gemaakt, zelfs een vloerkleed van plastic doppen, gordijnen van onderkanten van plastic flessen, zelfs een hele bank, een stoel en lamp en die stoelen zaten heerlijk de bank ook, niet eens zo hard als ik dacht dat hij zou zitten, prachtige dieren van de flessen gemaakt, kortom zo leuk en zo mooi, ik heb er genoten,. Omdat we al laat in Amsterdam waren hebben we besloten om terug te gaan naar het museum, we zijn op schiphol lekker gaan eten en daarna met de interliner naar huis  wat een prima onderneming  is en ook goedkoper dan met de auto en zeker net zo leuk en rustgevend... kortom dat is voor herhaling vatbaar. Ik kan een ieder het Tropenmuseum aanraden, ook met kinderen. Al is een museumjaarkaart wel handig ik vind 19 euro nog al en bedrag om even naar een museum te gaan namelijk.
 
 

   

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten