woensdag 20 augustus 2014

shoppen in Utrecht

 
Overbodig om te zeggen, dat een dagje door de week, met vriendin Susan, een dagje vakantie was.  In Alphen kwam ik al tot de ontdekking dat mijn teenslippers wel heel hoopvol waren, het was erg koud, niet voor niets de koudste dag van augustus bleek later. Dus mijn eerste app naar Susan was dat we naar de H&M moesten voor schoenen en sokken omdat ik koude voeten had. We hadden met elkaar afgesproken om 10 uur in Utrecht, en we spreken tegenwoordig af bij de toiletten, als meeting point, ik ben aan het afvallen dus verlies veel vocht, en zij heeft na twee kinderen de nodige ongemakken. Dus het is een prima punt, en je kan meteen uitchecken en dan gaan.  Meteen door naar de H&M om in de stromende regen daar toch maar schoenen te kopen, in de opruiming, 5 euro, wat halve sokken, Susan wilde me echte sokken aansmeren maar dat ziet er niet uit onder een korte broek, dus het zijn enkel sokjes geworden.  Op straat bij de eerste de beste mogelijkheid heb ik deze schoenen aan getrokken, en ja de voet was gevangen en verdrietig, omdat dit aangeeft dat de zomer echt voor bij dreigt te gaan.... maar goed een warme voet heeft ook wel zo zijn charme.
We hadden met elkaar afgesproken om naar de film te gaan, in een filmhuis in Utrecht, ja jullie lezen het goed, een filmhuis in Utrecht, er schijnen er drie te zijn, en wij gingen naar het museumkwartier. We wilden natuurlijk ook wel even kijken waar het filmhuis zat omdat we anders bang waren dat we te laat zouden komen. Eerst zijn we gaan koffie drinken bij de Winkel van Sinkel, dat vind ik toch een leuke tent en zo gezellig altijd, heerlijk thee zitten drinken en we hebben daar en koek van anton gehad, een soort appelkoek maar dan met alles wat lekker is en dik maakt, maar oh zo heerlijk.  Voor straf hebben we maar de lunch overgeslagen.  We zijn opzoek gegaan naar het filmhuis, en terwijl we zo liepen te zoeken en te dwalen, kwamen we erachter dat het hoekje museumkwartier een heel mooi stukje Utrecht is, al moet ik zeggen het is wel een duur stukje. Ik heb zoveel gekocht dat ik alleen maar dacht, wat heerlijk, en zo leuk en orginele dingen. Heb prachtige kadoos gevonden voor twee vriendinnen , een pracht kado voor een vriend en vriendin die binnenkort een baby krijgen, met een nog leuker orginelere kaart. dus ik ben erg geslaagd, Heb mezelf blij gemaakt met een douchegordijn met de schaduw van een badeendje, zo grappig vond ik dat, en zo leuk, soms moet je even een grapje doen. het leuke is dat het douchegordijn precies op de rand van het bad valt en het dus echt lijkt of de eend in je bad zit. Natuurlijk weet ik ook wel dat daardoor juist de kans van water overlast in de badkamer groot is en dat het water natuurlijk er onderdoor gaat, maar hij was gewoon te leuk, en ja ik kan de stang lager hangen ,maar nee dit is prima nu, wie weet doe ik dat wel als het echt te erg gaat worden. Maar goed, ook wat geintjes gekocht voor vrienden, moet daarvoor nog even naar de kringloop iets extras halen maar kan het dan toch niet laten. Natuurlijk hebben we voor de film maar een combi gedaan van het avondeten en de lunch bij het eettentje Vers, de naam zegt het al , alles is vers, en het eten geweldig lekker en niet duur 16 euro voor drinken, een toetje en ook nog een hele maaltijd, ik had een gerecht met tagitelli, met noten, rode kool, rozijnen, brie en bleekselderij heerlijk. zie foto hieronder Marijke. Susan had een stoofpotje met bulger en kip en groente , zie hieronder voor geen foto daarvan Marijke. We hebben natuurlijk heerlijk bij gepraat en daarna zijn we naar de film gegaan, maar dat staat in een ander blogje. Na de film terug naar het station en daar kom ik de oud leerling tegen waar mee ik naar de film was afgelopen vrijdag, en het is zo bijzonder met dat joch, er is een lijntje en we overstijgen in een gesprek elkaar, dat maakt het zo goed en leuk, Susan uitgezwaaid, en daarna samen terug naar Alphen met de trein, heerlijk weer zitten kletsen. In Alphen en noem het verslaafd of gek, ben ik toch nog snel even gaan sporten even wat cardio, omdat ik vond dat ik even ontladen moest.
Maar wat een heerlijke dag was dit weer
een blije maar koude voet op weg naar utrecht

kouwe koek van anthon, hij was uit de vriezer helaas

de verdrietige voet in een schoen maar wel warm
badeendje op douchegordijn. zo grappig

de hoofdmaaltijd
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten