zaterdag 23 augustus 2014

stil strijk ik dan (flard)






stil strijk ik dan

zijn tranen zijn niet te stelpen
onze zoon zo vol verdriet
omdat zijn opa niet meer is
ik kijk hem aan
raak zijn donkere haren aan
streel zijn gezicht
laat hem huilen
hartverscheurend
omdat hij beseft
dat hij zijn beste vriend mist
ik strijk stil zijn haren
luister naar de muziek die komt en gaat
die mijn vader zo mooi vond
ik huil diep van binnen
grote dikke tranen
onze zoon ziet ze niet
alleen jij mijn lief
van niet voor heel even
kent me beter dan wie ook
jij raakt mij aan strijkt met je hand
langs mijn gezicht
langs de denkbeeldige traan
slaat je arm om me heen
we huilen samen
twee vaders met hun kind
om de vader die niet meer is

uit de bundel: Achtergebleven met lege handen 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten