zondag 1 juni 2014

ze is weer thuis

 
Ach dat ze ouder is geworden is een feit, dat ze dat nog niet toegeeft ook, dat ze nog hoe dan ook het leven oppakt zoals zij vind dat het moet, dat is ook duidelijk. Mijn moeder van 79 jaar is verhuisd naar een nieuwe flat, zoals bekend. Nu wil het verhaal dat ze op  een galerij woont waar de mensen hun eigen dingen doen en niet bij elkaar op visite gaan, dat willen ze niet zeiden ze. Op een middag ging de deurbel bij mijn moeder en dat was de buurman met een lullig vraagje, maar ja mijn moeder moest wel even haar deur uitstappen op de galerij en ja hoor de deur viel dicht,  voor ze het wist was de hele galerij bezig met mijn moeder en haar deur, met hoe dit op te lossen, met wat te doen etc, kortom de hele burenschare was er mee bezig, ze brachten thee, ze kon bij de buren binnen zitten en noem maar op, gevolg de hele galerij was ineens in rep en roer en wilden allemaal mijn moeder helpen.  De galerij heeft als regel dat ze niet bij elkaar op de thee komen.  Mijn moeder, respecteert dat, zo is zij, maar ja ze ging op vakantie, dus vroeg ze de buurvrouw of die haar post wilde doen en haar plantjes wilde verzorgen. De buurvrouw vond dit geen probleem, dus probleem opgelost. Het gekke is dat mijn moeder dat vroeg aan de ene buurvrouw en voor ze het wist was al een ander buurvrouw bij haar op de thee om een paar uurtjes gezellig te kletsen. Mijn moeder heeft het inmiddels binnen nog geen 2 maanden geregeld dat de buren nu ook bij elkaar komen en ook bij haar zijn, zonder dat ze nu echt heel veel werk er aan heeft gedaan maar het is gewoon gekomen. Heerlijk vind ik dit. Mijn moeder ging afgelopen week op vakantie naar Duitsland, ik heb geen idee waar ze heen ging maar ze ging met de bus van de Zonnebloem, en geloof me ik ben zo blij dat dit bestaat, mijn moeder heeft al meer reizen gemaakt met de zonnebloem, het is altijd goed verzorgd, het is prefect voor mijn moeder en andere mensen op leeftijd, en de vrijwilligers doen daar echt goed werk. Kortom ze ging weer weg, voor het eerst uit haar nieuwe huis, ik ben dan toch wel een beetje aan het twijfelen of ze dat leuk gaat vinden, en bedenk me dan meteen dat als ze terug komt dat ze dan misschien naar haar oude huis rijd, maar goed dat moeten we maar afwachten. Het is een feit ze ging op reis. Alles ingepakt, een koffer met wel 5 broeken, 3 kwartlange broeken en twee lange broeken en natuurlijk de nodige verschoningen en noem maar op. Kortom ze kon er tegen. Niet wetend dat de reis naar een gedeelte ging waar het weer niet zo warm is als ze graag zou willen, kortom ze heeft lang en veel in haar lange broeken gelopen. Maar zoals ik haar ken, ze maakt er wat van, ze geniet en doet van alles en het maakt haar niet uit hoe of was, ze ziet overal het positieve van in. Ze heeft het naar haar zin maar haar tijdsbesef is wat vreemd, De ochtend van Hemelvaart kon ik voor het eerst eens echt lang uitslapen en om hlaf 9 ging de telefoon, mijn moeder om te zeggen dat ze het naar haar zin had en dat het weer tegen viel maar de reis was prima. Ik moet dan lachen, ik besef me dat ze dus druk is en dus ja ze moet mij even bellen en ja dus ze beseft niet dat het uitslaaptijd is voor mij. Het geeft niet het is ook wel  weer een keer leuk om gewekt te worden door de stem van je moeder. Vrijdag is ze thuis gekomen, en ze belde meteen op om 21.00 om te zeggen dat ze thuis was. Het gekke was ik had haar een prachtige kaart gestuurd maar die is dus door Greetz verzonden zonder de tekst die ik had geschreven, zo bizar vond ik dat maar het is niet anders, mijn moeder begreep meteen dat hij van mij was. Ze had het erg naar haar zin gehad vertelde ze dus en wat ik veel mooier vond om te horen was, dat de buurvrouw haar post keurig had gedaan, dat ze het veel fijner vond in het nieuwe huis thuis te komen dan in het huis waar ze samen met mijn vader heeft gewoond. Kortom ze is twee keer thuisgekomen, zowel van de reis als in het nieuwe huis waar ze zich zo lekker voelt.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten