donderdag 26 juni 2014

klassenavond l1a

Als eregast mocht ik bij de klas van een lieve collega zijn om zo het klassenfeest bij te wonen. Samen met nog een collega waren wij de ere gasten van het feest en dat vind ik toch wel weer een eer. De leerlingen waren al weken in de weer met vragen te stellen of ik kwam, wat ik at, wat ik dronk, en tot aan vandaag vroegen ze of ik echt wel kwam, ze waren er niet zeker van. We moesten allemaal 10 euro betalen zodat men drinken kon halen en patat met iets erbij, daarnaast moest er natuurlijk drinken worden gehaald, er moest ook chips gehaald worden en snoep. Ik verbaas me dan altijd wel een beetje over wat men koopt, 1 fles ice thee, 1 fles cola, 1 fles chocolademelk, 1 fles sprite, en daarnaast heel veel chips en koekjes en snoep en noem maar op, bijzonder dat men niet denkt in grote getallen. Kortom heel snel besloten we al dat de inkoop ploeg toch nog maar wat drinken er bij moest halen. Tijdens het wachten mochten ze bedenken wat ze wilden, of een film of een voetbalwedstrijd, en ja hoor ze kozen voetbal, portugal tegen Chana, dacht ik, maar goed, ik heb er geen verstand van wel weet ik dat portugal heeft gewonnen, dus dat is mij bij gebleven. Toch valt het op dat ze niet lang hun concentratie vast kunnen houden en dat ze dus heel snel iets anders willen. Na de rust hebben we halverwege de tweede helft maar het grote scherm uitgezet en zijn we maar over gegaan op het doen van spelletjes, zo had ik ballontrappen, dat doet het altijd goed, daarnaast had  een collega limbo dansen, een uitbeeld spel, ik heb nog even de alternatieve stoelendans gedaan, en aan het eind hebben we nog het klapspel gedaan. Het was een bijzondere avond dat wel, het leukste vond ik naast de leerlingen dat ik weer een keer echt heb kunnen bijpraten met twee collega's waar ik altijd mee zat te lunchen in de grote pauze op dinsdag, maar wat niet meer ging omdat ineens we die uren wacht moesten lopen, dus ja dat mis je dan. Nu dus heerlijk bij gepraat en ik ben weer een heerlijke avond verder.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten