woensdag 25 juni 2014

De Directeur (premiere film J2F)

Gisteravond was ik van gelukkige 100 gasten die de premiere mochten meemaken van de film die gemaakt is door de leerlingen van onze 3d klas. De leerlingen hadden in een aantal weken bij diverse vakken de kans gekregen om een film te maken over de oorlog, een heel project waaraan verschillende vakken meewerkten. Vanavond was na vele uren filmen, monteren, spelen, het dan zover dat we de premiere bij mochten wonen. Keurig om half 8 moesten we aanwezig zijn om de toespraak van de regisseur en zijn assistent te horen die de film ging uitleggen incluis de vele lessen en wat ze allemaal hebben gedaan. Het was een film die ze zelf hadden geschreven, geregisseerd en tevens de rollen hadden bedacht. Het verhaal was simpel maar heel mooi, het ging over de dat duitsers een school binnenvielen en dat de directeur de joden die in zijn school waren  liet onderduiken in de kelder van de school. Natuurlijk werden de joden gevonden, omdat de vrouw van de directeur haar man en dus ook de joden heeft verraden. De film duurde niet zo heel lang een korte 15 minuten maar het was een prachtige film dat erg goed in elkaar zat. Er was echt over nagedacht. Natuurlijk kan je het niet vergelijken met films die met echte cameras worden gefilmd, dit gebeurt met een mac book dus daar moesten ze het mee doen. Maar wederom mijn petje af voor deze kanjers, wat een prachtig stel is dit toch, ik kan zo van ze genieten als ik dit zie en vind het zo mooi dat ze dit doen.. en met alle respect voor ze ik ben wederom trots op ze en op onze schooltje die dit toch maar weer laat gebeuren. En natuurlijk niet in de laatste plaatst op hun Coach die dit organiseert, en mijn collega/vriend van Techniek die net als ik bij dit soort dingen aanwezig is om te laten zien dat we zo trots op ze zijn dat ze dit doen. Wij hebben ze het vertrouwen gegeven dat ze dit kunnen zonder onze hulp en dat kunnen ze.




pracht van een gedicht door een leerling geschreven
over verleden en daarin ook meteen een stukje over Rusland
van het nu.
zo knap gedaan
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten