zaterdag 28 juni 2014

nogmaals oranje gekte...


Ik was het niet van plan, maar toch ik kan het niet laten momenteel, De oranje gekte slaat toe, ik heb inmiddels 2 verhalen gehoord waarvan ik denk, dit begrijp ik niet en wie weet komen er op dit blogje wel meer verhalen wat mijn verbazing doet stijgen over iets wat ik niet begrijp. Het navraag doen bij diverse mensen schijnt het toch zo te zijn dat de meeste mensen bij een doelpunt opspringen juichen en blij zijn,  dat kan ik begrijpen, dat ze bij een herhaling van het doelpunt nog een keer op springen en gillen kan ik ook begrijpen. Toch valt het me op dat sinds de komst van feestboek, er toch meer dingen komen over het voetbal, natuurlijk met teksten die slaan op het verslagen land, en ik kan daar ook wel de humor van in zien, zeker de reactie op het bijt incident van die voetballer die zijn tanden nu maar echt moet gaan slijpen om zo aan te geven dat hij Dracula is, De foto van hem met een muilkorfje om vond ik erg grappig. Dit dus wat ik zo zie en nog wel kan waarderen. maar de verhalen... De sportschool waar ik kom is tegenwoordig helemaal oranje, ik mis denk ik toch een stofje of zo want ik heb dit niet gezien bij het songfestival, niet bij koningsdag maar alleen maar bij het voetbal. Zelfs met kerst word de boel versierd maar dus met het songfestival een leuk tekst als hup Holland hup, dat mis ik, wie weet komt dat nu wel na het schrijven van deze blog. De twee verhalen die me het meest verbaasden die ik ook echt niet begrijp is het volgende: Vriend Frans, anti voetbal, heeft eerst tot zijn grote schrik gezien dat het hele parkje waar hij op uitkijkt is veranderd in een oranje vlaggen zee, maar okey een schaartje is te vinden maar goed er is mee te leven. Toen hij bij het eerste wedstrijd van Nederland stond te kijken op zijn balkon, zag hij ineens een buurmeisje van 13 uit het huis rennen, wat vreemde kreten slaken, naar het parkje met de oranje vlaggetjes en weer naar binnen rennen... totaal zinloos want er was niemand in dat parkje, okey vriend Frans stond op zijn balkon maar die hoefde geen serenade en zeker niet van een 13 jarig meisje.. daarnaast het verhaal van een collega, ze vertelde dat haar man een oranje toeter in de boom heeft gehangen, en op het moment als Nederland scoort dan rent hij na buiten, klimt in de boom en blaast als een bronstig hert op de toeter.. na de derde keer komt er dan echt geluid.. dus kennelijk is het nog erg oefenen geblazen.. Dit begrijp ik ook al niet, volgens mij zit niemand te wachten op dit concert maar dat kan aan mij liggen. Mij valt op dat bij mijn flat tegenwoordig bij elk doelpunt vuurwerk word afgestoken, en neem me  het niet kwalijk, ik begrijp best dat de politie ook kijkt naar voetbal, ik ga daar vanavond mijn voordeel mee doen als ik terug rij  uit Musselkanaal om 18.00, het zal wel heel rustig zijn dan, is nergens te bekennen, je zou maar een rotje afsteken op oudejaarsdag voor 10 uur of de dagen er voor, de kranten staan er vol mee dat dat niet mag etc... en nu mag het.. Het moraal is kennelijk ver te zoeken.  Vandaag hoorde ik van een mede sportster dat haar buurman een wedstrijd had gewonnen van de media markt, de gevreesde straat-bbq, incluis groot scherm en alles voorzien voor het voetbal, totale prijs 40.000 euro kregen ze, incluis oranje kleding, alles oranje, je kon het niet zo gek bedenken of het was er.. ik vroeg me alleen af waarom ?? Maar goed, gelukkig kwam het mooie van het verhaal haar dochter van 3, mist ook het stofje dat ik mis en met mij nog een paar zeldzame exemplaren.. zei alleen maar ik ga in mijn roze jurkje lopen en niet in het oranje, en ik wil roze haar.. geweldig dit kind. ik heb hoop voor de toekomst dat het stofje misschien gaat vervagen en langzaam verdwijnt op de natuurlijke wijze... en ach heb je leuke verhalen van mensen die hun vreugde uitten als Nederland weer een keer scoort schroom niet en zet het als reactie erbij lijkt me waanzinnig en wie weet ga ik het begrijpen, of op zijn minst een paar uurtjes dikke lol
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten