zaterdag 21 juni 2014

Beekse bergen

Eindelijk konden we vandaag met elkaar de prijs van de vrienden lotterij inleveren. Met vriend Frans, Christian en Rick gingen we naar de Beekse Bergen. Ik was er nog nooit geweest en ook vriend Christian was er nog nooit geweest, dus voor ons was het bijzonder. Voor Frans en Rick was het vooral kijken wat er veranderd was na al die jaren dat ze er niet waren gewezen. laat ik het zo zeggen, wat is er anders na hun kindertijd. Nou veel bleek. De weg er naar toe was al gaaf, eerst verzamelen bij Frans waar we heerlijk een kop thee en gebak hebben genomen, daarna in de auto onderweg naar Hilvarensbeek, of all places, ik kende het niet, en geloof ook niet dat ik het na vandaag nog moet kennen. Maar goed, onderweg enige vertraging wegens een grote vliegshow die werd gegeven in de omgeving van de Beekse Bergen, dus dat was spijtig, maar ja wij konden niet op tegen die 20.000 bezoekers die werden verwacht. Bij aankomst reden we natuurlijk meteen tegen de stroom in om de auto te parkeren, maar dat was geen probleem want het was erg rustig in het park, dus ook op de parkeerplaats. Daarna naar de kassa en ja hoor voor noppes, anders 22, 50  per persoon, konden we er in. Wij zijn natuurlijk eerst, na een lange autorit, in het restaurant gaan zitten met een kopje thee en een bosche bol. heerlijk, daarna hebben we de tocht der tochten gemaakt Zijn gaan lopen door de  safari, niet met de auto omdat we dat toch niet zo geweldig vonden en vonden het leuker om gewoon alles lopend te doen.
We kwamen natuurlijk langs allerlei dieren zoals de leeuwen, en de vogels en moet maar op, Eigenlijk is de beekse bergen een soort van dierentuin moderne stijl, De dieren hebben veel ruimte en kunnen vrij bewegen. Het oorspronkelijke idee van met je auto door de dieren te rijden lijkt wat te zijn afgesloten en het is nu meer kijken en lopen. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door dit park. Wat nog wel een leerpunt is denk ik de bewegwijzering, die is niet altijd even duidelijk. We liepen soms wel drie keer langs het zelfde punt. Daarnaast is dat niet erg omdat de dieren toch altijd weer andere dingen doen dus echt vervelend is het ook weer niet. We hebben natuurlijk een klein uitstapje gemaakt en zijn een kinder klauterbaan in gegaan wat gaaf was maar ja zoals gewoonlijk, kijk ik niet, ik begin en ja hoor tegen de stroom in.. maar het was wel erg leuk om te doen. Daarna gingen we naar de roofvogelshow, het is prachtig om deze dieren te zien vliegen, maar hij haalt het niet bij de show die ik heb gezien bij een lotusklus en bij die van Avi FAuna, maar dat is ook bijna onmogelijk lijkt me. Daarna zijn we langzaam terug gelopen naar de auto, we wilden met de boot maar dat was niet handig, omdat we namelijk dan langer dan een uur moesten wachten en dan kun je beter gaan lopen. Het voordeel was natuurlijk dat je dan toch nog dingen ziet die je niet had gezien zoals de krokodillen, de tijgers etc. Kortom het was een heerlijk dag in het park, al denk ik dat 1 keer meer dan genoeg is, de verhalen uit mijn jeugd die ik hoorde heb ik nergens terug kunnen vinden, wat niet weg neemt dat ik genoten heb van deze dag. Daarna lekker in Capelle met elkaar uit eten bij de griek om de dag extra leuk af te sluiten en dat was gaaf. Kortom het was weer een uniek dag met unieke mensen en ik verheug me nu al op het volgende uitje namelijk de Apen heul,. omdat ik daar nog een kaart voor heb, en door de beekse bergen toch om ben voor de apen







Geen opmerkingen:

Een reactie posten