woensdag 11 juni 2014

soms valt mijn mond open


Moet zeggen dat ik wel wat gewend ben, maar wat er nu weer allemaal word bedacht en gedaan om te zorgen dat men bij winkels gaat kopen,  ik zie het alweer voor me, we krijgen overal oranje meuk, om zo Nederland aan te moedigen, we krijgen weer hordes bedelkinderen die achter dranghekken staan omdat ze toch graag zon flut ding willen die we uiteindelijk allemaal weer tegenkomen bij de kringloop of in de vuilniscontainer, kortom het is weer een rage die oplaait. Ik vergeet nooit dat jaren geleden ineens ook heel veel oranje dingen er waren die je kreeg bij de supermarkten, de oranje piepvogels, die er waren van de C1000, en toen Nederland er binnen de kortste keer uitlag, vroegen de dames achter de kassa, met bijna de wanhoop in hun ogen of we aub nog van die vogels wilden, ze moesten op, en we kregen handenvol mee, terwijl daarvoor als je voor 9,95 had gekocht je hem echt niet mee kreeg omdat je geen 10 euro had uitgegeven.. zo vergankelijk is soms een regel en soms daarmee ook de graagte en de gewilligheid van iets zo graag willen hebben. Kortom ik zie het nu weer aan. moet zeggen ik heb al een hamster binnen, wat ik echt een flut ding vind, in de reclame zijn ze mooier dan in het echt, ik heb een wilhelmusje binnen, in blauw en oranje en denk alleen maar wat een ongein, ik ga ze maar uitdelen op school aan mijn leerlingen die ze echt verdienen..  hieronder een aantal hoogtepunten van de oranje gekte. of eigenlijk diepte punten





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten