woensdag 18 juni 2014

De internationale Efteling

 
 
 
Vandaag had ik het geluk, en dat vind ik het echt, dat ik met de isk (internationale schakelklas) mee mocht naar de Efteling. Ik vind dat prachtig, mede omdat deze leerlingen zo geweldig leuk zijn, en zo open en gezellig altijd. De reis in de bus was al een feestje, dat was gezellig met elkaar, geen gedoe in de bus, maar gewoon leuk. Bij aankomst bleek dat het vermoeden dat we hadden te kloppen, het was erg rustig. we konden zelfs meteen doorlopen de Efteling in, geen lange rij niks we waren voor we het wisten al binnen. Eén van mijn collega's had bedacht dat ze met de hele groep als eerste de Fata Morgana in wilde, om zo de dag samen te openen, mede omdat je weet dat je daarna ze niet meer ziet in het park. Dus wij met elkaar de Fata Morgana binnen, en het is bijzonder hoe deze kinderen, sommigen zwaar getraumatiseerd, hier op reageren, ze zijn bang maar kijken met ogen groot van verbazing. Ze genieten nog zo oprecht, al zijn sommigen al 18 ze zijn weer even ineens kind. Daarna mochten de kids los door het park lopen, we hebben ze een briefje mee gegeven met de telefoonnummer van een juf en waar ze moesten zijn om half 4, voor het geval ze het niet konden vinden of wisten konden ze dit altijd aan een vreemde vragen. Daarna gingen wij eerst aan de koffie/ thee met gebak en daarna ben ik met 2 collegas het park in gelopen, Eerst hebben we de droomvlucht gedaan, Villa Volta was aan de beurt en dat blijft toch spectaculair hoe je hersenen reageren hierop.  daarna liepen we wat te zwalken en zijn we de vliegende hollander gaan doen, heerlijk is dat, moet wel ff wennen altijd maar ik vind het prachtig, Daarna werd ik over gehaald om de St Joris en de Draak te doen, dus daar gingen we.. dat was een hele snelle achtbaan en hij ging als een gek, maar wel leuk, al heb ik altijd mijn ogen dicht dus voor mij is dat minder eng. Daarna wilde ik heel graag de pergode in, wat een aanfluiting is maar toch ik ben er in geweest en kon zo van bovenaf het hele park zien, even terug naar de tafel waar de collegas zaten en daarna door naar het spookslot, dat vond ik toch erg, zo stom, dus moest ik verplicht van mijn collega ook nog even naar het carnaval festival, mede om het muziekje ( zie hieronder de link naar een filmpje en het muziekje van dit festival )
Daarna moesten we ons haasten om op tijd te zijn bij de bus, dus we hebben verder niet veel gedaan. De terugreis duurde wat langer dan we wilden, wegens al het oranje volk dat vroeg van hun werk naar huis ging om het voetbal te zien.. daardoor kwamen wij en met ons velen te laat thuis en was de wedstrijd al begonnen, Voor mij geen probleem want ik wilde met alle geweld eerst even nog sporten en wat is er nu leuker dan een lege sportzaal helemaal voor jezelf..
voor de fotos van de efteling klik op onderstaande link 
 
linkje naar de foto"s

Geen opmerkingen:

Een reactie posten