dinsdag 3 juni 2014

Bezorgdienst GLS

 
Ach we hadden het kunnen weten. Het was natuurlijk te mooi om waar te zijn, de medewerker van de klantenservice beloofde plechtig dat ze me maandag terug zou bellen. Gelukkig ben ik tegenwoordig aardig door de wol geverfd en wist ik al dat dit niet zou gaan gebeuren. Je leert op de een of andere manier je pappenheimers kennen. Vandaag was ik het zat en heb ik gebeld naar de klantenservice van de GLs, en ja hoor, ach ja de chauffeur was laat, en kon dus het pakket niet bezorgen.  Op  mijn vraag wat laat is, werd vermeld het was al 16.00 uur, dus heel laat.. PARDON, al 16.00 uur, dan is volgens mij een gemiddelde mens in Nederland nog aan het werk, en gaat men net een kopje thee drinken om de dag te breken. Dit was twee keer aan de hand, en de tweede dag was het nog later.. namelijk al 17.00 uur, Mijn vraag hoe het zat met de bezorgplicht van het bedrijf was een hele foute vraag omdat dat niet zo was. Het bedrijf streeft erna om binnen 24 uur elk pakket aan te bieden bij de bezorger, maar dat het toevallig 5 x 24 uur later is, ja dat kunnen zij niet helpen, zij hebben het niet beloofd. Kortom ik ontplof bijna wil haar door de telefoon trekken maar dat mag niet helaas. Ik vraag nog fijntjes hoe ze dit denken op te lossen. Nou dat hoeft niet want ik heb toch het pakket binnen, waarop ik zeg ja klopt zelf moeten halen omdat de chauffeur om 16.00 en om 17.00 vond dat hij niet meer hoefde te werken. Dat ik na 17.30 nog als een gek naar een bedrijf moet rijden waar de toegangswegen meer dan afgesloten zijn, is kennelijk van minder belang. Ik zeg nog vriendelijk dat ik wel begrijp dat zij niet helemaal weet dat dit wel erg onbeschoft is dat men dingen beloofd en men zich dus niet houd aan de afspraken, zoals blijkt met het bellen van maandag, dat ze niet bellen, en dat als ik bel men nog enigsinds verbaasd is ook nog en dat men zich eigenlijk een beetje superieur gaat gedragen. Kennelijk is de belofte van hun niets waard, ze gaan raar om met de klanten van een ander bedrijf, en dus begrijp ik er niets van. Natuurlijk heb ik een pittige mail gestuurd naar het bedrijf waar mijn spullen vandaan komen, en meteen de melding gemaakt dat als zij gebruik blijven maken van deze bezorgdienst dat ik geen producten meer bij hun zal bestellen maar wel op een andere manier dit produkt ga bestellen bij een ander bedrijf. Tevens natuurlijk verteld dat ik in ieder geval hiervan melding zal maken in mijn blog wat veel mensen lezen, zodat men in ieder geval op de hoogte is van de praktijken van de GLS. Kortom het is vanaf nu raadzaam om de verkoper te vragen via welk bezorgdienst ze het laten bezorgen en als het  GLs is meteen te zeggen dat je een garantie wil van het bedrijf dat het ook inderdaad binnen 24 uur komt, en dat het ze anders geld gaat kosten of dat je anders het niet besteld. Het zij gezegd./ al denk ik dat het weinig effect heeft maar toch ik ben mijn grief kwijt en wie weet doet men er toch iets aan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten