maandag 2 juni 2014

eigen schuld dikke buik

 
Nou zo erg is het ook nog niet, maar ik begin weer ineens te merken dat mijn buikje
zeg maar BUIK me in de weg begint te zitten. Jaren lang geen last gehad, het ging goed, ik at normaal en geen punt, ineens lijken mijn hersenen een signaal te geven van kom op laten we die buik oppompen en ja hoor daar gaat dat ding opstijgen. Ik weet het ik mag niet zeuren, zeker niet voor mijn leeftijd maar toch.. het cupcake model, het appelmodel, het peermodel het past mij nog niet, ik wil het nog niet dus.... het is weer tijd voor de harde aanpak. Na het proberen van bodie boost, wat werkt maar, doordat ik ineens zoet moet eten, wat ik nooit deed, wijn moet drinken, wat ik niet lekker vind en dus de halve dag laveloos door het leven zwalkte, en ik me keurig aan de hoeveelheden hield, toch ergens werkte het niet voor mij, ik kwam aan, dat wijn is een verzinsel hoor, al mag het wel, ik drink al jaren geen alcohol dus ik heb dat nu ook niet gedaan, soms moet je je eigen plan trekken. Dus het is weer tijd om de teugels aan te trekken. We zijn weer streng op en voor ons zelf en er zal toch echt 8 kilo weer af moeten. Dit heb ik natuurlijk uitgerekend en ik heb me bedacht, ongeveer hier 6 weken voor nodig te hebben, meestal verlies je de eerste twee weken 4 kilo, als je mazzel hebt , dan ongeveer en kilo per week, en met nog een stilstand week, kom ik op 6 weken om me weer in shape te voelen, en weer even geen cupcake, een appel of een peer te zijn. Dat ik aankom begrijp ik zelf niet, al kan ik me nu er wel iets bij voorstellen. Ik begon weer met in de avond wat te eten, en dan is de deksel weg, ik hou het dan niet bij 1 bakje nootjes, nee die zak moet leeg en daarnaast moet eigenlijk ook de koelkast en de voorraadkast leeg, sterker nog het liefst stapte ik in de auto en reed na de benzinepomp om allerlei zoete dingen op te halen en dat naar binnen te schuiven. Dus stap 1 is nu al gezet, we eten niet meer na het avond eten. Terwijl ik dit nu zo zit te schrijven loopt het water me in de mond omdat ik me bedenk dat ik wel een mars wil... maar nee we houden vol, het oog wil ook wat en ik wil zeker ook wel dat het wat dunner is dan het nu is. Ik geef toe vaak maak ik gebruik van mensen die iets dikker zijn dan mij en ga daar dan naast staan en denk dan ach ze kleden lekker af, maar als ik dan in de spiegel kijk, en zeker in de ochtend dan denk ik alleen maar okey die buik moet weg en daar gaan we nu dus voor. Ik besef me drommels goed dat ik geen sixpack zal krijgen maar wat minder buik van mij klinkt mij niet verkeerd in de oren.. nadat ik een advies had ingewonnen bij een voedseldeskundige bij mij op de sportschool die me aanraadde om in de ochtend Griekse yoghurt te eten met havermout,  tussen de middag twee speltboterhammen te eten met, ja wel. ROOMBOTER,  tussen door veel fruit te eten, zeker omdat ik veel sport, en de avond eten veel sla, veel groente en eiwitten te eten aan vegetarische produkten, moet het goed komen. Een optie is ook om een kwartier voor het ontbijt een glas met lauw water, met daarin een halve citroen uitgeknepen te drinken omdat dat de vetverbranding zou bevorderen maar daar wachten we nog even mee, eerst eens kijken of dit gaat werken, en ja ik moet zeggen de zomer komt er aan... daarnaast kwam de dodelijke opmerking dat het ook de leeftijd is... DE LEEFTIJD !!!! ik kreeg bijna een hartverzakking. de leeftijd, hoe kan dat ik ben toch jong en goddelijk.. maar   we gaan er weer voor het zal afzien worden maar het is voor een goed doel,  de onderstaande plaatjes zijn er voor mij als schrik beeld,.. kortom ik hoop dat het gaat werken..
 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten