vrijdag 27 juni 2014

ach het was een laatste les

 
Vandaag had ik het extra lekker, zo wie zo geniet ik altijd van de kids en het lesgeven, maar ook vandaag was bijzonder. Een klas had vorige week gevraagd of ze bij mij film mochten kijken als afsluiting van de lessen drama. Nu is het altijd een probleem dat als je een film gaat kijken dat je dus maar 50 minuten hebt en dus eigenlijk geen tijd om de film af te zien. De leerlingen bedachten meteen dat ze dan de klas die het eerste uur les hebben zouden vragen of zij ook film wilden kijken, en dan gingen we met elkaar twee uur film kijken. |Ze moesten het ook even aan een docent vragen of dat kon zodat de klas die het eerste uur les had dan het tweede uur ook mee kon kijken. Kortom het was veel geregel, maar het is ze gelukt. Ik werd keurig op de hoogte gehouden via de mail over de vorderingen over welke film en noem maar op, het was prachtig vond ik. Vanochtend was natuurlijk de test of het gelukt was, en het bleek prima te zijn, de hele klas die eigenlijk het eerste uur vrij hadden waren er, daarnaast was de klas die er altijd was er ook en hadden er zin in. Om de vreugde wat groter te maken heb ik twee leerlingen even na de tegenover gelegen hoogvliet gestuurd om wat drinken en wat koekjes etc te halen, tevens hebben ze de overgebleven spullen van de klassenavond van de vorige dag gebruikt, kortom het was prachtig om te zien.  Ze hebben heerlijk met elkaar een film zitten te kijken, en ik heb geen idee welke film het was maar ik vond hem erg mooie en boeiend om te zien een leuk actiefilm zonder sex etc, maar gewoon een spannende film voor 12 jaar en ouder.
Het was een mooie afsluiting met deze klassen, ik heb genoten en heb ze dan ook vreselijk bedankt voor deze twee uur en ook het afgelopen jaar omdat het een feestje was op vrijdag om ze les te mogen geven.. heerlijk
Zo nu nog een project week en dan  zit het er bijna op.. bijna is het dan klaar.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten