maandag 16 juni 2014

er zijn nog 5 wachtende voor u

 
Ach het kan soms zo anders lopen dan je denkt... vandaag weer zon voorbeeld waarbij je achteraf denkt, ik had het kunnen weten, ik schrijf niet voor niets altijd de stukjes van de Wet of Murphey hier, okey ik schrijf ze over van mijn kalender.
Het was zo simpel, vannacht bedacht ik ineens, na weer tot half 4 niet kunnen slapen door het hoesten dat ik maar eens weer de dokter zou bellen met de vraag of hij mij Codeïne wilde voorschrijven, zodat ik een paar nachten goed zou slapen en dat ik daardoor dus ook meteen mijn hoest kwijt raakt. Natuurlijk is het zo dat je door het hoesten de troep eruit hoest, bij een simpele kuchje  je soms een hele plakkaat op de muur hebt die je dan weer moet verwijderen, maar dat zijn bijzaken, Dat hoesten is nu wel genoeg geweest vond ik en vind ik. Dus ik heb vanochtend de dokter gebeld met deze vraag, na 7 wachtenden voor mij was ik aan de beurt en het was ook zo geregeld, ik hoefde niet eens op mijn knieën etc het was meteen ja hoor we schrijven het voor en je kan het halen bij de apotheek. Dus ik op 15.00 terwijl ik vrij was snel in de auto op weg naar de apotheek, omdat die om 17.00 sluit, en ik dan meestal pas klaar ben met een vergadering, dus ja even  snel tussendoor. Ik in de auto, racen tegen de klok want half 4 een vergadering, dus ja wel opschieten. Eerste obstakel, een hele lange rij auto's die maar niet opschoot omdat ik denk de brug een heel eind verder open stond. Ik heb mazzel ik moet afslaan dus ik kon er om heen, en daar ging het dan, bij het stoplicht mazzel ik kon meteen doorrijden, dus hup door kachelen en hopen dat het goed komt, niet dus, alles verkeerslichten tegen, dat is in het echt al niet leuk, maar in Alphen is het extra vervelend, omdat het zo lang duurt voordat het weer groen is.. Alphen is dan een groene stad, maar het groene verkeerslicht is toch wel heel veel en lang rood. Uiteindelijk mooi op tijd bij de apotheek, en snel naar binnen, snel een  nummer pakken en ja hoor, er stonden wat mensen, dat kan denk ik dan nog in mijn onschuld ze waren bij 135 ik had 142, en ik ben gewend dat het snel gaat altijd. Lees goed ik ben gewend dat het snel gaat, dit keer dus niet, het leek wel de klantvriendelijke maandag of zo, men nam uitgebreid tijd voor de klanten. Er werd in alle rust en kalmte nog wat dingen afgesproken, er werd nog gekeken naar of ze iets extra's kunnen doen, en dit is prachtig voor de oudjes die voor mij waren, want die kregen zoveel aandacht van deze mensen. Inmiddels stond de apotheek al met 4 rijen dik te wachten maar ja, men schoot niet op met 2 personen aan de help desk. Tot overmaat van ramp zei de dame voor mij dat ze voor 3 maanden wilde omdat ze 2 maanden op vakantie ging, waarop de assistente op de super klantvriendelijke maandag, vroeg waarheen en ach ze zou even kijken of Spanje onder het schenger verdrag viel in verband met de medicijnen, of ze dan niet via de dokter een verklaring moest hebben. Het oude vrouwtje zei nog zo, dat heb ik al, net als een medicijnen paspoort maar dat was tegen dovenmansoren gesproken, want nee dat ging ze even regelen. Ze dook de computer in en zocht, inmiddels was ook al duidelijke dat de medicijnen die die mevrouw moest hebben pas dinsdag er zouden zijn, en dat ze dan ze even moest komen halen, maar goed, ik zeg niks ik wacht geduldig. Maar van binnen begon het te koken. De lieftallige assistente zat te zwoegen met de compu, want ze kreeg d e9 kantjes niet  geprint, dus ja dat moest opgelost worden, en ja hoor, haar collega nummer 2 aan de desk werd er bij geroepen, die ging eerst nog even heel zorgvuldig haar briefjes opruimen, en daarna ging ze eens kijken. Ze heeft 10 minuten staan kijken met een blik waarvan je alleen maar kan dromen als acteur als je echt dom moet spelen.. geweldig, maar ja het kost wel tijd... Na vijf minuten zei ze dat het dus niet ging, en dat ze bij een andere computer dit moest doen omdat deze geen arobe had.. ik begrijp dat wel, maar goed, het oude vrouwtje zei nog heel zachtjes, kan het morgen niet want er staan al zoveel mensen te wachten wat ook klopte want ja het was inmiddels al weer aardig wat volk bij gekomen.. Toch wisten deze twee dames niet van wijken, dit moest opgelost worden en wel meteen. Inmiddels zat ik al op hete kolen, want half 4 zou ik denk ik niet halen en ik baalde want ja die vergadering was ook belangrijk. Uiteindelijk na een 15 minuten besloten de dames dat eentje maar even dit verder moest uitzoeken en de klanten konden geholpen worden op deze uiterste klantvriendelijke maandag, waarbij de klanten die nog moesten zo stik chagrijnig waren dat ze wel heel veel klantvriendelijke woorden mochten gebruiken om het weer goed te krijgen. Hoe het uiteindelijk is afgelopen weet ik niet want ik was aan de beurt.. maar kan wel zeggen, dit gaan we dus niet meer doen, zeker niet omdat ik nadat ik  mijn recept had gekregen ik zag dat ze open zijn tot 18.00... dus
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten